Sv: Vikt

Min vbl tjej på ca 161 cm väger 500 kg (eller 489 om man ska vara petig) och hon är lagom och fin i hullet.

Fullblodssto 160 cm ngt omusklad, ngt överhull vikt på våg 31/1 -05:
439 kg!

Å, jag tycker om stooooora pållar :love:

Så länge jag står på marken och inte sitter uppepå vill säga :crazy: :D

Jag har vägt min på en lastbilsvåg några ggr. Nsv brukssto på 152cm.

Hon har legat mellan 580kg och 620kg. Beroende på hull och muskler.
I slutet av sommaren då hon är FET väger hon säkert mer.

Min Kallblodiga travare väger ca 580kg enligt vet. ( i sina bästa dar var han 160cm...men nu är han väl sisådär 158) Han är något rund såhär på gamla dar...min far tycker alltid han ser sååå svältande ut :rofl:

jag har en islänning, 140 cm och strax under 400 kg. påväg att öka på sig lite grann

Sv Halvblod.

173 cm i mankhöjd.

Vikt ca 700 kg.

Bra i hull, kunde vara lite bättre musklad just nu.

Shetlandsponny runt 5-8 år vägde 178,5 kg när vi var i skara för två veckor sedan. Hon har en hängmage, men är för smal över revbena :(

Connemara född 1988 147 cm och väger 450 kg! Över normalt hull men har nu gått ner väldigt mycket...vägde 480 kg i sommras!!!! :eek: :crazy:

_moa_ skrev:
Shetlandsponny runt 5-8 år vägde 178,5 kg när vi var i skara för två veckor sedan. Hon har en hängmage, men är för smal över revbena :(

Hur hög är den?

min shettis har jag mätt och räknat från det att han ska väga ca 200kg, han är 1,06 m.

Shettis, 107 cm hög: 220 kg (ngt överhull)
Halvblod, 155 cm hög: kring 500 kg (minns ej exakt, men rätt nära 500)
Kallblod: 162 cm hög: kring 600 kg (minns ej exakt, men rätt nära 600)

Vbl-valack 154 i mkh väger 475 i normalhull o musklad.
Hbl-sto 159 i mkh vägde 550 ngt överhull o dåligt musklad, har ej vägt henne nu när hon är i normalhull..
Vägde dom på lastbilsvåg i närliggande grustag :D

Senast ändrad:

Patsy, 146cm. På sommaren, vid besök på klinik pga misstänkt hälta (dvs vilat ganska mkt) så vägde hon 485kg. Då var hon i överhull men inte fet, blir väldigt lätt musklad också. Men det ÄR en rejäl dam.

Halloj!

Jag har en Knabstrupper på 160, han är 5 år och
under inridning. Han väger nu 500 kg.

När han kom hem från 2 månaders bete vägde han 550 kr.
Då var han fet!

/Jenny :angel:

Paintsto född -90, 154 cm, 536 kg.
Alltid välmusklad :D (enligt vet därför som det tog såpass lång tid innan spatten upptäcktes eftersom bakbensmusklerna är så välutvecklade). Blir antagligen ännu mer musklad bara hon blir ordentligt igångsatt (skrittas just nu bara) så fort vet ger klartecken..... :p
Är i lagomt hull för en häst som stått ett par månader.. :love:

/Carina :eek:

Kallblodstravare, fyller 24 år i juni, 158 cm hög. Är sjukpensionär och lallar mest i hagen. Något överviktig men bantas. :o Väger nu ca 662 kg, vägde 642 sept.-03 då vi var på MK för griffelbensfraktur hb. :(
Normalvikt 624 kg juni-99. :o

Liknande trådar

Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 986
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 617
Senast: akleja
·
Anläggning När ni ska byta stall på er häst vad kollar ni på och vad väger tyngst i slutändan? Låt säga att man finner flera stall som är...
Svar
14
· Visningar
1 967
Senast: YorkWann
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 570
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka