Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Vad tycker ni är den bästa salvan mot sommarexem?
Svar
19
· Visningar
4 950
Senast: Kritos
·
N
Hästvård För några dagar sen hade en ridskolehäst trampat upp ett sår som jag och en kompis skulle lägga om för natten innan ordinarie personal...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Nora
·
O
Hästvård Hej ! Jag har tänkt på att raka min 18- åriga häst ? Iså fall a tycker ni jag ska göra för rakning ! Har själv funderat på att...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Robin1
·
N
  • Låst
Hästvård Jag ska snart skaffa häst igen och har då funderat på det här med att verka och sko hästar. Jag har hört talas om ett speciellt sätt att...
Svar
15
· Visningar
1 338
Senast: Nilaya
·
S
Hästvård Efter att ha provat det flesta preparat som finns på marknaden mot eksem, har vi nu äntligen tänkt prova Ökozon. Är det många här som...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: Björk
·
E
Hästvård Hej! Veterinären gav min häst en stelkrampsspruta för cirka två veckor sedan, dessförinnan vet jag inte när hästen fick det senast...
Svar
2
· Visningar
1 948
Senast: Eeiram
·
A
Hästvård Hej! Har en en C-Ponny som tidiagre haft hosta nu har han fått tillbaka hostan efter ca: 2år. Han kom till mej som hosthäst men använde...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: annso80
·
G
Hästvård Ponnyn har fått vårtor! :crazy: Jätteäckliga vårtor som blir 1 cm långa och 0.5 cm i diameter. Ser ut som små klor på toppen av dem...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Lazio
·
Hästvård Nu är det något igen... Min häst (f. 2000, ganska sparsamt tagen) har varit halt lääänge. Hon kändes lite ofräsch i juni, kollades av...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: majola
·
L
Hästvård Jag undrar om någon vänlig själv skulle vilja lägga upp en bild på en häst med omusklad manke så att jag får se hur en ordentligt...
Svar
5
· Visningar
2 446
Senast: grimman
·
L
Hästvård Nu är det så att man misstänker att det går ringorm på ridskolan. Prov har tagits och vi väntar på svar. I alla fall så på anläggningen...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: _Ishästen_
·
L
Hästvård Min häst har fått kolik symptom... :cry: Hon är triangelmärkt och har en liten bebis i magen, som hon ska få till sommaren. Vad ska man...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: L_G
·
V
Hästvård Mardrömsproblemet Luftvägsbesvär har blivit min nya rynka i pannan. Vad har ni för erfarenheter av behandlingar? Mitt 17-åriga...
2
Svar
27
· Visningar
3 865
Senast: veronican
·
S
Hästvård Jag har en shettishingst som blir 3 år till sommaren. Han har nu plötsligt börjat matvägra! Och jag har absolut ingen aning om varför...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: shetland
·
P
Hästvård fick min häst igår... :mad: Skulle ge min kusin lektion på honom och när jag hämtade honom stod han och kliade sig som en galning mot...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: *pilturs matte*
·
T
Hästvård Gör en egen hosta tråd, sorry;) Hästen har fått hosta som hållit i sig ett tag. Han är lika pigg som vanligt han hostar i bland men det...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: Tomaten
·
K
Hästvård Ni med erfarenhet, hur reagerade era hästar? Enligt vetrinären kan en del bli väldigt dåliga. Är lite orolig för detta. Men lillskruttan...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Kicki_J
·
M
Hästvård Är det någon som kan förklara för mig hur det hjälper att linda en halt häst, och vid vilka symtom ska man linda? Vad ska man använda...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Ämelie
·
Hästvård Hoppas det finns någon snäll person som kan ge mig lite goda råd. Hur gör jag med min häst. Jag har behandlat honom för knäledsproblem i...
Svar
10
· Visningar
5 251
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård .... pållen att vänja sej vid barfotagång? Har tagit av dojjorna på alla pållarna nu på vintern (för första gången)... dom andra två...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka