Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om det är rätt forum men jag chansar. Jag skulle vilja ha tag i en BRA bok om hästens exteriör. Det ska finnas med skelett...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Ryver
·
M
Hästvård Hej, jag har precis opererat min häst i knäet (det "mellersta" ledbandet) Prognosen sägs vara mkt god och hon kommer att behandlas med...
Svar
0
· Visningar
1 492
Senast: Marshal
·
Hästvård Var på ett stallbesök i helgen för att se över deras grovfoder. Väldigt trevliga tjejer som var intresserade av att deras hästar skulle...
Svar
16
· Visningar
1 287
Senast: majola
·
D
Hästvård Jag sköter en vbl valack som har som skorpor på benen, vid gjorden, på ryggen och på manken. Det är typ vita skorpor som man kan skrapa...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Duff
·
F
Hästvård I min hästs jorunal från Danmarg står det obs tilkald nyreslag(nått sånt ifl) Nu undrar jag för min häst niger med höger bak när man...
Svar
1
· Visningar
1 071
Senast: sandystar
·
Hästvård Hur fungerar en sk pour-on lösning (som tex fästingmedlet Switch)? Tas ämnet upp av blodet?
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: fejko
·
S
Hästvård när blir halm gammalt egentligen?
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Angel
·
S
Hästvård Fick ett tips om att spårklippa för att slippa täcke i hagen. Är det nån som har erfarenhet?
Svar
13
· Visningar
3 521
Senast: Bison
·
S
Hästvård frågan är om det är på rätt forum nu. men iaf, hur får man bort råttgift så att man kan ha hästarna i stallet?
Svar
7
· Visningar
971
Hästvård Mitt lilla hingstföl som föddes den 6/1 i år knorrar emellanåt i halsen. Han är väldigt pigg, glad och aktiv, ingen hejd på honom, och...
2
Svar
22
· Visningar
4 296
S
Hästvård Hej! Jag är en deprimerad tjej som snart kommer mista sin sköthäst och bästa vän! :cry: Hon är världens underbaraste :love: men...
Svar
1
· Visningar
751
S
Hästvård Nu är det så att för några veckor sen så fick min häst knölar på ryggen, vad kan det bero på? Jag kollade upp sadeln och då var det...
Svar
14
· Visningar
1 014
B
Hästvård Min ena häst trampar av sig skorna ideligen. Det är än värre nu när hovarna är torra och sämre i kvaliteten. Det är en travare, har nu...
Svar
14
· Visningar
1 546
Senast: Bison
·
Hästvård Mitt ena sto har konstaterade "dystrofiska" förändringar i sitt högra bakknä. Nedslitet ledbrosk i båda knäna men i högra är det sas...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: evis
·
B
Hästvård Jag är helt grön på det här.. Pållan har ett sår på benet, hur tar jag bäst hand om det? Det är ca 1 cm i diameter, ser fint ut. Inget...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: tant agda
·
Hästvård Min häst har vilat sen 18 november pga hälta, trodde hon skulle bli bra om hon bara fick vila men det blev hon inte, 18 dec sprutades...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: orion_x
·
N
Hästvård när är det försent att klippa hästens päls? utan att det blir "störning" på sommarpälsen?? :confused:
Svar
16
· Visningar
1 032
Senast: bollen__
·
Hästvård Jag upptäckte i eftermiddags när jag va hos pållen, att han va ganska svullen i ena kotan (vänster bak). Jag höll på att visitera och...
Svar
11
· Visningar
2 493
Hästvård Det är snart dags att avmaska lillen och jag skulle vilja fråga om någon har en bra avmaskningsplan till mig. Uppfödaren har...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: linafina
·
Hästvård Funderar på att köpa ryggvärmaren & för benen (när jag får råd :crazy: )Är dom bra för det priset? Hur länge kan hästarna ha lindorna...
2
Svar
29
· Visningar
2 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka