Sv: homeopati

Tänkte att det var så att han var tvungen att hållas still. Men det är klart att så länge han har ont så kanske det är ok.

Att du har läget under kontroll och vet vad du gör har jag :angel: lyckats räkna ut för länge sen, just därför var jag lite intresserad över vad vet sagt ang läkningen, fast det är kanske lite för tidigt än att uttala sig om det.

Håller tummarna

Hej Martha!

Aktivera det diagonala benet med cirklar stretching massage och pyssel så läker det ännu fortare. Mittpunkten på ryggen i den diagonala linjen behöver lite tryck, bara så att han reagerar, inget mer, i alla fall varannan dag.

Jag frågade "min" veterinär och han sa att du skulle underhålla Punkten som heter Bai Hui, mitt uppe på korset, ett par dagar i veckan.

Jag säger att du kan underhålla mittpunkten på tandköttet under överläppen, den hjälper honom att slappna av och sträcka ut sig i fall han står och spänner sig.

Så fort det bara går så behöver han rörelse.

En annan punkt du kan jobba med honom är på insidan av skenbenet (Frambenen) i en grop under kastanjen. Den hjälper till att rensa ut skit ur kroppen, sen är det kanon att massera Faschia lata över bak-knäna (över, inte på) men det kommer han nog inte att gilla. Rensar bra dock.

Pja...det var väl vad jag hade för nu....

:p

Oki :D ...gäller bara att hitta "allt" :D

Igår hade han iallafall 37,9 efter att ha legat på 38,3 i en hel vecka......nu får jag dessutom börja med lotagen..skulle hämta på apoteket igår....men tror ni att dom tagit hem det??? **NO**

jag ska iallafall börja knalla lite med honom..till att börja med på stallgången..så han får röra på sig lite och för att senan inte skall ärra fast sig nånstans.

Det blir nog bra det här, en del skolmedicin en del naturmedel ett par nypor homeopati samt lite akupressur :D men som jämförelse är det ju inte mycket att komma med :angel:
PL

Nej, man kan ALDRIG veta hur det blivit annars...för isåfall borde man ha två exakt likadana skador.....fast jag kan undra varför "febern" gick ner efter jag slutade med tribrissen...
Nåja, detta är inge vetenskaplig studie, och vi får se hur lång tid det tar för såret att läka ihop....vad tror du?? Vad är gängse på såna här sår på ett såpass "olämpligt" ställe?? 1,5 - 2 månader???

Tycker ja me :D
det är lite såsigt när jag tar av bandaget, men ett par drag med koksaltlösning så är det fint igen...idag hade han 38,3 igen......undrar om han har prenumererat på den graden :D

Oj, stackars pålle!! Vi har precis likadana dörrar i våra boxar.. *gulp*

Såret ser ju ut att läka fint, hoppas det fortsätter likadant..

Lycka till!!

Jodå...det ser bra ut.....förhållandevis... ;)
igår när jag skulle ta kort så tog batteriet slut, men idag finns nytt kort :D

Idag har jag haft lotagen på för svallköttets skull...

Vad ska försöket mynna ut i slutänden?Om jag förstått det rätt så behandlas hästen med "vanlig" medicin parallellt med homeopatiska medel.Om hästen blir återställd ,vilket av metoderna är det då som gjort den frisk? För det är väl det som är det intressanta misstänker jag. Och även om vet. sagt att den kommer få kronisk lymfangit så kan ju ändå inte vet. säga det med absolut 100% säkerhet..Om den inte får kronisk lymfangit/eller andra men av skadan, är det då tack vare att den fått homeopatiska medel, eller vad? Eller kan det vara så att den inte fick det iaf. oavsett? Större under har ju skett...OBSERVERA! Jag har INGET EMOT att folk gör sina egna "studier" det är upp till var och en och naturligtvis under förutsättning att djuret inte far illa så klart.Men det känns som att oavsett utgången har man ändå inte kommit sanningen om homeopati särskilt närmare.(Om man nu undrar.)

Nej det har du rätt i...men för mig som haft en del sårskador under årens lopp så vet man på ett ung hur länge det tar innan läkningen är klar och hur "svårt" det är att få sår att läka utan svallkött och som i detta fallet ärrbildning...egentligen är lymfangiten inget problem, för det VET jag att jag fixar med homeopatin...däremot ärrbildningen och läktiden är ju intressant att se vad skillnaden är/blir( om det nu blir nån skillnad :D )

Svallkött HAR han ju, det som jag tycker själv är att sårkanterna är förundransvärt "fina"...

Hej Martha!

Hur går det? Har du några nya bilder? Tänkte att du kanske tog det lugnt över jul. :D

Oj, vilken skillnad. :) :)

Har han fått börja röra sig lite eller är det samma som gäller fortfarande?

Jag uppdaterar BILDERNA här på denna sidan också...

Tar kort var tredje dag nu istället så man ser mera skillnad kanske...

Än så länge så går han bara på stallgången, men jag tycker också att såret ser väldigt fint ut...för dagen har jag uppehåll med homeopatmedlen men skall börja nästa vecka med staphisagria D30 för att försöka förhindra ärrbildning....

Hur är det med svallköttet?? Jag fick ett otroligt bra resultat med zinkpasta som jag lade på kanterna och utåt, alltså inte mot såret om du förstår, det drog ihop sig makalöst fint.

Liknande trådar

Hästvård I morse kom dottern in och meddelade att tvåårshingsten hade ett stort sår på utsidan strax under vänster framknä, bakom tjockaste delen...
Svar
12
· Visningar
1 654
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 073
Senast: Magica
·
Hästvård Hej Vänder mig till forumet för att höra med er som varit med om liknande & kan dela med sig av sina erfarenheter. För 6 veckor...
Svar
2
· Visningar
4 699
Senast: jarnroos
·
G
Hästvård I 1½ år nu har jag funderat på om jag handlade rätt när mitt fullblodssto skadade sig i hagen och blev långtidskonvalescent. Jag valde...
Svar
17
· Visningar
1 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka