Kissing Spines???

Sv: Kissing Spines/Överridande Tornutskott

Alexandra_W skrev:
vet hästar som sett rätt okej ut på rtg (dvs 'bara' tätare än normalt) men som lyst som julgranar på scint,
Presis som min inget på röntgen men tydliga beteende symtom på ryggont scinten visade en spricka mellan L2 och L3 men sammanhörande pålagringar min vän ska lämna jordlivet nästa fredag :cry: det finns inget att göra

Nu är det ju inte samma som KS men jag tänkte bara på att röntgen kan vara UA men scinten visar betydligt mer

Krokodilen skrev:
Alexandra_W skrev:
vet hästar som sett rätt okej ut på rtg (dvs 'bara' tätare än normalt) men som lyst som julgranar på scint,
Presis som min inget på röntgen men tydliga beteende symtom på ryggont scinten visade en spricka mellan L2 och L3 men sammanhörande pålagringar min vän ska lämna jordlivet nästa fredag :cry: det finns inget att göra

Nu är det ju inte samma som KS men jag tänkte bara på att röntgen kan vara UA men scinten visar betydligt mer

Beklagar =/

Krokodilen skrev:
Alexandra_W skrev:

:( Jätteledsen för det tänker på er!!!!

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som opererat kissing spines i närtid? Vad har resultatet blivit? Vart och vem utförde operationen och varför blev det...
Svar
1
· Visningar
351
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 996
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
722
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka