Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igår var allt frid och fröjd. Hästen var bättre i sitt lymfangitben och strömmen kom tillbaka efter elva (11!) dagar. :smirk: Idag...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Nebraska
·
G
Hästvård Är det någon som har beställt kvicksilverfritt vaccin till sina hästar (eller övriga djur)? ...med tanke på att kvicksilver är jordens...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Klensy
·
L
Hästvård Jaha. Så var det dags för nästa problem med min älskling. Knappt har jag lagat hans ben och börjat rida igång honom så visar det sig att...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: Lord Owen
·
L
Hästvård Jo, nu kommer alla här tycka jag är jättekorkad men i alla fall. :smirk: Vad är det för skillnad på en legitimerad vet. och en...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Förra året grundvaccinerade jag min häst mot influena och stelkramp plus botulism. Har inte vaccinerat förut så jag har ingen erfarenhet...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: minternet
·
E
Hästvård Var tvungen att mäta ettåringen (eg. 7 månader) idag för jag tycker att hon är så liten. ca123 cm för ett svenskt varmblod. Det är...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Stopek
·
Hästvård Spelar det någon roll NÄR på året man tar träckprovet? Nu ligger väl parasiterna i dvala, men syns de ändå på ett träckprov? Eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 022
Senast: Mynta2
·
Hästvård Frågan: Vilka tillstånd ger akut inte så kraftig låg hälta med värme (inte het men varm) över framförallt hov och krona, upp i kotan...
Svar
6
· Visningar
2 479
Senast: skojskrot
·
Hästvård Novan har sedan mars förra året haft problem med sin rygg/bakdel. Problemen uppstod när hon gjorde en rejärl vurpa i ridhuset. Hon...
Svar
9
· Visningar
1 477
Senast: lill_flesky
·
B
Hästvård för några månader sen skrev jag här om min häst som var stel, tappade bakdelen ofta och svår att ställa. det visade sig att han hade...
Svar
15
· Visningar
5 617
Senast: mysko
·
M
Hästvård HEJ! Har en häst som äter upp hagstolparna i hagen. Vad kan man kleta på så de inte äter upp dem? (Är lite svårt att byta stolpar på...
Svar
10
· Visningar
7 116
Senast: Sacramento_Song
·
C
Hästvård Jag har en häst som för några år sen fick diagnosen ringkota. Han är såpass frisk att han inte behövs avlivas. Emellanåt är han halt...
Svar
6
· Visningar
1 965
Senast: Coffeaclub
·
Hästvård undefined orlig för mitt stoJag har ett dräktigt sto 7 mån. Hon har fått mugg rasp. Kan vara mer svamp. Har inte haft ute vet ännu...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: patty
·
L
Hästvård Märkte här om dagen att ponnyn tappat jätte mkt man och att bara man tar i manen lossnar flera strån. Men det är bara vid början av...
Svar
4
· Visningar
1 068
S
Hästvård Tror ni att en spatt häst kan bli sämre om men fuskar med uppvärmingen fast man bara rider i skogen på rakt spår o måttligt med galopp o...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Korven
·
H
Hästvård Argh... :devil: Jag blir galen då gumman tappar sina skor.. nu är det tredje skon på mkt kort tid med olika hovslagare.. Hur gör ni...
Svar
11
· Visningar
6 037
Senast: Moniq
·
Hästvård Jag kom till stallet vid lunchtid. Fölen kom som vanligt och mötte mig och sedan sprang de upp till grinden. De fick några skivor torkat...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: em76
·
Hästvård Hej Veterinären sa i dag att det kommit ett schapo för mugg. är det någon som vet vad det heter mm :confused: :confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Rotterö
·
Hästvård Hej! Mitt lilla hjärta har spatt i båda bakbenen som är nästan ihopväxta. Det har avstannat i ena benet i ena leden. Han rids på lungna...
Svar
3
· Visningar
1 347
Senast: Mia_R
·
Hästvård Ni som stretchar era hästar, jag har lite frågor till er! *Stretchar ni efter varje pass även om ni tränat lungt eller bara efter...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka