Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hjälp , jag börjar tro att min häst är hörselskadad av flera anledningar. Känner ni nån häst som är det , och hur tar man reda på det ...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: Kurant
·
Hästvård Hej där ute Vill ha lite erfarenheter från er. Har hitttills aldrig behövt söka veterinär pga skada, så jag är dåligt insatt i hur...
Svar
17
· Visningar
1 148
E
Hästvård Våra hästar går med snowpads, snösulor, sådana med luftkanal. Hovslagaren som skor den ena var där igår och skulle verka och sko om...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Mimmi81
·
Hästvård Är det någon här som vet om behandling av digivande sto kan leda till att fölungen blir lös i magen? Tycker att han har blivit det de...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: skjona
·
L
Hästvård Här är en bild på min häst som nu varit konvalescent i 4 månader. han har bara fått skrittpromeneras för hand men nu har jag fått börja...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Lord Owen
·
G
Hästvård Min 20åriga häst har plötsligt blivit väldigt varm i höger framhov,ingen hälta eller svullnad i benet.skoddes i onsdag och efter det...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: GULLAN
·
X
Hästvård Hoppas ni kan hjälpa mig här, hästen min har råkat ut för en liten olycka, troligtvis en sparkskada i hagen. Hon är öm för tryck ca 5-10...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: xion
·
Hästvård Har skrivit på hästhantering om en transportolycka min häst och jag var med om i söndags. Trodde att hon klarat sig undan det här med...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: Kirre
·
K
Hästvård ska använda kyller nu, för att försöka få bort min hästs gallor. men ska man använda det varje dag? eller ska man typ skifta lite, kyla...
Svar
5
· Visningar
781
Hästvård Hittade igår en liten bulle vid fölisens navel...Stor som en halv pingisboll ungefär och mjuk gick liksom att trycka upp. Pappa fick...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: bambi82
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 202
E
Hästvård Min ponny lider av hemskt sommar-exem, kliar av sig man och svans. :( Finns det ngn som har förslag på en bra salva/medel som verkligen...
2
Svar
36
· Visningar
3 246
Senast: Drottning
·
Hästvård Det är sant! Han kissar så otroligt mycket, mer en vad andra hästar gör. Han har vattenkopp och den sölar han i och dricker. Sedan har...
Svar
12
· Visningar
1 367
Senast: Favina
·
B
Hästvård Är det sant att ALLA hästar reagerar på böjprov? dvs att ingen häst går igenom felfritt? vad sägs om en 7-åring som markerar 1 gradig...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 081
Senast: majola
·
Hästvård Ni som har hästar som krubbiter, brukar ni uppleva att hästarna blir stela i halsen av denna ovanna? Jag har nämligen masserat en...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: angelaL
·
F
Hästvård Vad är Brorelia och vad är syntomen?
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Frieserhäst
·
P
Hästvård Nu behöver jag de bästa tänkbara råd: Mitt fullblodssto har fått mugg/rasp på bakbenen! Vad har DU använt, för att uppnå bästa...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Mynta2
·
Hästvård Har en 18 årig halvblodsvalack uppstallad hos mig. Han är ca 170 cm och gör iofs inget större jobb men promenadrids. Han är...
Svar
15
· Visningar
1 004
Senast: mimus
·
M
Hästvård Jag har nog aldrig hållit på å klippt/rakat mina hästar förr. Min nuvarande häst har en otrolig vinterpäls å väldigt lätt för att bli...
Svar
9
· Visningar
734
Senast: Kockan
·
S
Hästvård avmaskar ni era vuxna hästar nu på vintern ???
2
Svar
30
· Visningar
1 999
Senast: KillerQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka