Hjälp... Fång???

Sv: Hjälp... Fång???

Har dom inte kollat upp ev någon annan sjudomssymtom? Har hon haft några fästingar? kandet vara Erlichias! Jag tycker att det låter pricis som den lille ponnyn vi hade, vi tog ett blodprov för säkerhets skull! hon hade ju även haft fång några gånger tidigare men vår veterinär tyckte hon var alldeles för dålig för att det skulle vara fång och hon började behandlas för Erlichias och efter några dagar kom provsvaret hon hade flera 100 gånger mer förhöjda värden i blodet så visst var det erlichias , veterinären så att fästingarna kan ge det även på vintertid, dom överlever tydligen allt! Men hon hade även en viss tedens till fång. Vi fick ge henne smärtlindring varje dag för att hon skulle kunna stå på sina fötter och röra sig lite.

Bara en lite fundering.
Hoppas allt ordna sig för er

Tja det är ganska så olyckligt fortfarande...

Hon hade rotation men även en sänkning på hö-fram... Vet.s teori om varför det gått så snabbt var för att hon är så stor och tung och inte har svarat på medicinerna...

Hon blev därför inlagd på kliniken för att se om de kan få rätt på det...

Men hittills så har hon inte svarat på den behandling de gett henne...

De ska nu prova en tredje medicin som sista utväg...

Ska få besked på fredag, men det ser väldigt mörkt ut säger de...

Jag har ju en ponny med rotation, han fungerar numera som vanligt igen, men vi åkte ut o in på klinik i fyra månader totalt, sedan var det konvalecenstiden efter det.

Däremot så fick en bekant till mig ta bort sitt halvblod i höstas. Den hästen svarade inte på behandlingen alls utan blev blev hela tiden sämre och sämre.

*tänker på dig*

Jag håller tummarna för att hon blir bättre!
Det är inte lätt...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka