Bara liten pejl, för dig som inte har något att göra=)

Sv: Bara liten pejl, för dig som inte har något att göra=)

1.Hur ofta utfodrar ni (strå/krafft)3 ggr/dag både strå och kraft
2.När släpper ni in/ut era hästarca 7.00 gåpr dom ut & dom kommer in ca 17.00
3.Hur ofta rider ni era hästar? ca 6 dagar i veckan
4.Vad har ni för häst(vad används den till/ras/ålder)2 halvblod som träningsrids i hopp & dressyr samt tävlas i hoppning
MVH

Morgon (hö)
Utsläpp (kraft)
Lunch (hö)
Insläpp (hö + kraft)
Kväll (hö)

De brukar börja tas ut ungefär vid 9 och nu tas de in vid 17, min går på lösdrift.

Jag rider lite olika mkt beroende på väder, vind, jobbet och Patsy som ibland vill vara ifred. I snitt just nu 5dgr/vecka.

Patsy är en connemara, jag rider ut och tränar dressyr och M hoppar på henne. Blir fem år i år.

1.Hur ofta utfodrar ni (strå/krafft)De får strå 4 ggr/dag och kraft 3 ggr/dag. Fast min häst har en påse med halm att pilla med när hon står inne, så hon har i princip fri tillgång, utom den stund på förmiddagen då de väntar på lunchöet. Men de har iofs gräs att pilla med i hagen...

2.När släpper ni in/ut era hästar De går ut vid 8.00.

3.Hur ofta rider ni era hästar? 5-6 dagar/vecka. Torsdagar varannan vecka 2 gånger/dag.

4.Vad har ni för häst(vad används den till/ras/ålder)Varmblodstravare, sto, 16 år. Utbildas i dressyr, men har egentligen inga bra förutsättningar att bli riktigt bra. Jag ser det som mitt livs utmaning! :cool:

1.Hur ofta utfodrar ni (strå/krafft) Mina hästar o ponnyn får mat mellan 7-9 på morgonen...både kraft (inne) och ensilage (ute i hagen) och på kvällen får de mat mellan 6-8 både kraft o ensilage.(inne)

2.När släpper ni in/ut era hästarUt: Mellan 7-9 på morgonen In: 6-8 på kvällen.

3.Hur ofta rider ni era hästar? Just nu rider vi 3 dagar och vilar 1 o.s.v.Ponnyn går endast i hagen...har hovspricka.

4.Vad har ni för häst?En Fullblodskorsning, en Ridtravare och en Minishettis.

1.Hur ofta utfodrar ni (strå/krafft)
** Grov/stråfoder: 4 ganger. kraft: 2 ganger

2.När släpper ni in/ut era hästar
** Ut kl 08 - inn kl 23 (men hon står egentlig ute hele døgnet, da hun har boks 4 x 5 meter og uteområde på 5 x 10 meter som hun bruke rom natten- er nesten aldri inne)

3.Hur ofta rider ni era hästar?
** 5-6 dager i uken alt etter som.

4.Vad har ni för häst(vad används den till/ras/ålder)
** Varmblods (trav) sto, 12 år. tur/dressur. Håper å starte distanse i år

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka