Mystisk svans - har ni sett något liknande?

Sv: Mystisk svans - har ni sett något liknande?

Ja, det är ju klart värt att testa! :idea: Inte för att det är hela världen att han har som han har nu, han lider ju inte av det. Men det vore spännande att se om det växte ut.

/snurpe
 
Sv: Mystisk svans - har ni sett något liknande?

Ser exakt ut som min ponnys svans gjorde ett tag sedan. Vi skickade in en sån "flaga" på analys, och det var ringorm.
Vet inte om din häst kliar sig? det gjorde min iaf.
De sa att det var ovanligt med ringorm enbart i svansen, men att det fanns. Hade jag varit du hade jag tagit en liten lös hudbit och skickat in. Om de hittar något dår du recept på medel att tvätta med.
 
Sv: Mystisk svans - har ni sett något liknande?

En häst i mitt förra stall skulle in och kastreras, men svansen lindades för hårt och dom fick amputera nedersta biten på svansroten. Idag ser svansen ut som din hästs svans......
 
Sv: Mystisk svans - har ni sett något liknande?

Ja, det kanske kan vara så då; att den lindats för hårt någon gång. Om så är fallet borde ju gamla ägaren/uppfödaren veta om det. Kanske skulle ta och slå en signal och höra med dem.

/snurpe
 
Sv: Mystisk svans - har ni sett något liknande?

tänkte med det,, ring de föra ägarna och hör med de vad de har att säga
 
Sv: Mystisk svans - har ni sett något liknande?

Hej
Det där har jag sett på mitt eget varmblod. Strax efter jag köpte henne och flyttade henne till vårat stall "tappade" hon taglet och huden lossnade i stora flagor. Fick rådet att köpa B-vitamin vilket jag gjorde och vips var problemet ur världen. Detta skulle vara en reaktion på miljö- och höbytet. Är numera noga med att ge henne B-vitamin höst och vår i synnerhet höst då hon kommer in från betet. Även om vi av någon annledning byter höleverantör. Har också någonstans hört att det är mera vanligt på varmblodstravare än andra hästar. Vet ej varför.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp