Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gejsa skrev:Vad roligt för dig och hästen! Kul att få läsa något som går bra för en gångs skull. Grattis.![]()
Ella93 skrev:Hoppla!
Satt och läste om din pärs med hästen, inte kul jämt före jul ... men man får va glad över att hästen blev bra "så fort".
Kom att tänka på min Conemara som jag hade för länge sedan, var med om ungefär samma sak om man botser från hovarna. Efter att ha kliat oss i huvet både länge och väl kom vi fram till att han inte drack ordentligt, speciellt inte när vattnet var kallt. Lösningen var ganska enkel, han fick ljummet vatten under den kalla åstiden och vår vetrinär blev nästan fattig på kuppen! På den tiden hade jag stallplats i ett travstall som ägdes av en riktigt gammal hästgubbe. På hans innrådan började jag ge hästen linfrö som enligt honom var ett mycket gammalt och tillförlitligt knep, när linfröet blöts upp så bildas en slags gele som hjälper avföringen att glida ut lättaresamtidigt så förebyggs kolik och tarmen som ofta är irriterad smörjs upp. Allt det här var för 20 år sedan men jag ger än i dag mina hästar linfrö eftersom jag har märkt att en stressad mage mår bättre och på köpet har hovkvaliten blivit drastiskt mycket bättre på alla hästar jag haft genom åren. Numera finns det linfrö cubes att köpa på lantmännen det är både drygt och billigt och kan varmt rekomenderas.