Någon som har en häst med strålbenshälta?

Sv: Någon som har en häst med strålbenshälta?

Ja' vill oxå va' me' :bump: :bump: :bump: :bump:

Emindy och jag bor på "typ" samma ställe, så vi kanske kan samåka :idea:

Du är ju mer insatt i skoningsvärlden än mig, så du kan nog bli en lämplig "bro" :D

Hej.

Eftersom det förekommer en massa kurser i barfotaverkning för husbehov, så vill jag inte bli inblandad i att "utbilda" folk. Tanken va att ni som inte vet vad en hovis egentligen gör, men tror en massa, skulle få lite insikt.

Ska kolla med Svenska hovslagareföreningen om de är intresserade av att arrangera förevisning i skoning för hästägare som vill veta vad en hovis gör.

Mvh stuv

Jag fick ta bort min häst för 2 år sedan pga strålbenshälta :cry:

Han var då 10 år gammal o fick diagnosen dubbelsidig strålbenshälta på båda frambenen..han hade rysligt ont även fast han gick på det starkaste som fanns i medicinväg..så vi var tvugna att ta bort honom...det gick inte att rädda honom tyvärr :cry:

Så nu backar du bara för att jag nappade?
Jag ser inte detta som en "utbildning"... Jag skulle aldrig i livet få för mig att spika i en söm i en hästs hov! Det vore dock roligt att hänga med en "duktig" hovis för att se hur en sådan jobbar, eftersom det tydligen skiljer sig så mycket från allt vad jag sett i böcker, på filmer och de hästar JAG sett.

Däremot tyckte jag att det kunde vara roligt att kontra med att du får hänga med mig, en barfotaverkare, på en dags jobb. Så att du får se vad det är JAG gör och kanske inse att jag faktiskt INTE plågar en massa hästar hit och dit.

emindy skrev:
Så nu backar du bara för att jag nappade?
Jag ser inte detta som en "utbildning"... Jag skulle aldrig i livet få för mig att spika i en söm i en hästs hov! Det vore dock roligt att hänga med en "duktig" hovis för att se hur en sådan jobbar, eftersom det tydligen skiljer sig så mycket från allt vad jag sett i böcker, på filmer och de hästar JAG sett.

Däremot tyckte jag att det kunde vara roligt att kontra med att du får hänga med mig, en barfotaverkare, på en dags jobb. Så att du får se vad det är JAG gör och kanske inse att jag faktiskt INTE plågar en massa hästar hit och dit.
Jaha så du har som yrke att verka barfotahästar,det fattade aldrig jag..
vad kostar det med en barfotaverkning?flåt lite nyfiken fråga..

Jag förstod att du inte visste vem du pratade med då du hånade mig för att vara någon som knappt gått en helgkurs och, tydligen, pratade vitt och brett om något jag inte visste något om...

Vad det kostar beror på vem du anlitar, vart du bor och vad just den personen har för utbildning.
Precis som med "vanliga" hovslagare.
Dyraste jag vet tar 600kr, billigaste tar 200kr

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 869
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 730
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 287
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 025
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka