Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård ,,,,upphakning? Om en häst har en upphakkning i bakre knät? Snälla hjälp mig och vad ska man göra? Skulle ni kunna tänka er att köpa... 2
Svar
27
· Visningar
2 495
Senast: mycket_irriterad
·
2
Hästvård Hej ! Känner att jag måste få skriva av mig hoppas det är ok, men detta är helt underbart :) . Min isis har stått två o en halv månad...
Svar
3
· Visningar
1 581
Hästvård Någon som varit med om detta? :confused: Ibland när min häst får vatten(av mig)så börjar han att skaka i musklerna(baken)jättemycket,typ...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Snobben
·
K
Hästvård Hej, Har en liten olycksfågel som har dragit på sig flera lymfangiter i rad, trots ständig tillsyn och skötsel. Nu har han dessutom...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Kalasbruden
·
D
Hästvård Har en fråga, ny inom hästägandet som jag är. Jag har ett sto, och undrar hur ofta man ska/måste tvätta vivret. Tacksam för tips 2
Svar
25
· Visningar
2 410
Senast: Farouk
·
Hästvård I stallet har vi två hästar som är skodda med något som jag tror är PG-beslag. De har det bara på framhovarna. Varför? Vad har de för...
Svar
13
· Visningar
7 454
Senast: trolljahn
·
Hästvård I stallet där jag har min häst klipper de andra svansen på sina hästar eftersom de säger att de kan få korsförlamning av att stå med...
Svar
13
· Visningar
1 256
Senast: minternet
·
M
Hästvård Läste en tråd om krav på att alla hästar skall gå i hage varje dag. Var på hovstallet i Stockholm, och där fanns inte en chans till... 2
Svar
28
· Visningar
2 267
Senast: *pilturs matte*
·
Hästvård Häromdagen när jag var i stallet, så tog jag och koncentrerade mig på pållens framben. Han somm annars brukar stå med huvedet och halsen...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Vill bara höra helt allmänt vad det finns för åsikter om att sälja o köpa häst som har en befintlig skada. Hästen är 4 år, 168 cm... 2
Svar
30
· Visningar
2 811
Senast: ako
·
A
Hästvård när vet man om man behöver ta ut en till hästen? funderar på det till min häst men har inte en direkt anledning egentligen.. Han har...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Hej ! Jag undrar är det möjligt att min häst kan ha tappat aptiten för att han blev stående i en liten sjukhage och inte får gå med...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Moniq
·
I
  • Låst
Hästvård Hej alla, efter att jag läst ett och annat om era funderingar och åsikter när det gäller att sko eller inte sko, så vill jag gärna... 32 33 34
Svar
675
· Visningar
47 951
Senast: Boj
·
M
Hästvård Hej! Jag har en halvblodsvalack som nyligen påbörjat en behandling med metacam (antiinflammatorisk medicin). Efter 3 dagars...
Svar
8
· Visningar
2 411
Senast: mala12
·
S
Hästvård En kvinna i norge som verkat hästar enligt Strassermetoden är polisanmäld för djurmisshandel. Det är fan på tiden säger jag! Läs mer HÄR 7 8 9
Svar
171
· Visningar
12 153
Senast: A-a
·
M
Hästvård Om hästen har fått i sig dåligt hö (mögelsporer), kan det förutom hosta ge symptom som gult tjockt snor och förhöjd feber? Eller är det...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: majja22
·
Hästvård Min häst har börjat få små knölar mitt på ryggraden efter ridning. Det kan vara 1-4 st från någon cm till två-tre cm i diameter och de...
Svar
9
· Visningar
3 372
Senast: Magdalena
·
Hästvård i genomskärning, någon som har en sån? :bow:
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: avs
·
E
Hästvård Upptäckte i veckan när jag var på ridskolan och red att en av ponnierna fått stora gallor på hö. bak. De satt vid kotan och var rejält...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Anna981
·
F
Hästvård Någon som har haft det på sin häst som blivit helt bra? Tacksam för svar :)
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Anna981
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka