Sv: Hjälp

giffan skrev:
Vet du då hur långt tillbaka det dålda felat kan vara?
Ex om jag köper en ung häst, som jag ex säljer och senare ca. ett år hittar de nya ägarna ex, ett hjärtfel el tandfel el någe annat på, gäller det då som dålt fel? Eller gäller det bara inom en viss period?
Lite luddig fråga karnske, hoppas någon vet.

Nä de kan ha varit där innan hon kom till sverge:/

Sv: Hjälp

Mitra skrev:
Du kan inte häva köpet om hästen har ett vet intyg som det står u.a på.

En knäledsinflamatinon kan komma på mindre än en vecka. annorlunda träning än förra ägaren annorlunda underlag m.m.

Det kan du visst det! om det klassas som dolt fel så kommer konsumentköps lagen in i bilden. Det är om du kryssar för jag tror det är ruta 6 i standard köpe avtalet som du avsäger dig rätten att kunna reklamera hästen.... (Har inte kontraktet framför mig så kommer inte ihåg exakta numret på paragrafen, men det finns en sån ruta oavsett numret).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 710
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: Sirap
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 679
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar