Några frågor om avlivning!

Sv: Några frågor om avlivning!

Det är inget godkänt sätt knappast särskilt säkert. Endast veterinär eller djurskukvårdare med vet i närheten har rätt att använda avlivningsvätska.
Tidigare gick samma företag tydligen ut o sa att de hade dispens från avblodning vilket var lögn.
PL

Sv: Några frågor om avlivning!

Ok då förstår jag. Min häst avlivades på ATG-klinik med hjälp av bult och sen avlivningsvätska och jag blev fundersam på om det var något lurt med det men det var ju som sagt på en ATG-klinik så det bör ju ha varit ok.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 505
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 305
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat