Ridsportartiklar i fredags,,,

Sv: Re: Ridsportartiklar i fredags,,,

fio skrev:
Och i samma nummer står ett reportage om dressyrhästens nya "yrkessjukdom" :confused: något fel på framknäna som opereras, det roliga är ju att det drabbat bl a Peter Markne,hans sambo Per och hästen Zancor samt Mattias Janssons Morell.

Vad fan är detta!! Enl artikelförfattaren blir hästen överansträngd i underarmarna för att hästen lyfter sina framben så högt i piaff :confused: *gapskrattar* :rofl:
samt kanske rids "lite" enformigt.

Jag skulle mer tippa på att hästarna blir grymt överansträngd i framknäna just därför att det hänger för mkt i framvikt , på bogarna :devil:

Och att det just skulle drabba dessa ryttare är väl ingen tillfällighet eller? :angel:

Du har just bevisat din egen okunnighet :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 603
Senast: mackan
·
Samhälle http://katerinamagasin.se/ny-sexbrottsstudie-90-av-gruppvaldtakter-i-sverige-begas-av-man-med-utomeuropeisk-harkomst/ Så denna artikel...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
19 604
Senast: durachiny
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 888
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka