VARNING!! Djurplågare på gång

Sv: VARNING!! Djurplågare på gång

Vi har samma sak här nere i Skåne, förra sommaren fick ju en häst halsen avskuren och förra veckan eldades en hund upp levandes...

Jag hade mer än gärna slösat ammunition på en sån människa, så hade h*n inte kunna dra från platsen iaf, eller iaf låtit h*n träffa på min vovvar och överbeskyddande far som har suttit och vaktat med bössan mer än en natt.

Ärligt talat borde vi hästmänniskor kunna göra något, starta någon kampanj eller bara använda oss av mun mot mun metoden, vanligt folk måste få veta vad som händer och hålla ögonen öppna. Vi gör ju det, men en Svensson har ingen aning, läser en notis i tidningen och tycker det är tragiskt, men funderar inte så mycket när ngn smyger i gärdena...

Alla har inte råd med videoövervakning ch elstyrda grindar och ärligt talat tycker jag att det är sjukt att det ska behöva gå så långt att vi ska behöva skydda våra djur så som man stänger in interner.

Det har hänt för mycket nu!!

//E

Sv: VARNING!! Djurplågare på gång

det är helt sjukt men vad som är sjukare är att man får ha sex med ett djur om djuret inte ta " fysisk eller psykisk skada av det !" ... eller så har det varit iaf. och "så längre djuret inte är uppbundet" ! ...

:eek: :eek: :eek: :eek:

vet inte om lagen är ändrad nu men .. det är helt sjukt .. självklart får man ändå inte bryta sig in i stall och just detta stoet blev ju skadat men tänk va folk får göra hemma på sina gårdar med sina djur !!!

och vem fan kan bevisa att djuret inte mår psykiskt dåligt ???!!!!

jag blir så jävla arg ! alla bukelister borde skriva på nån protest lista och skicka till göran person eller nån ... + att om alla kan ragga namn från des resp. stall så lär det bli en heeel del .. lagen måste ändras !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka