Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Vet inte vad jag ska ta mej till med min häst, nu är hon dålig igen (fortfarande) Bakgrundshistoria: (hoppas nån orkar läsa för...
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: bapro
·
Hästvård En del sparar ju en liten bit hår där sadeln ska ligga, typ som ett hoppschabrak. Är det för att minska risken för skav, eller helt...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: Fager
·
Hästvård Är det någon som fått sin häst behandlad med tuppkam intravinöst? Erfarenheter i förhållande till traditionell behandling i led?
Svar
6
· Visningar
2 004
Senast: Lejonelle
·
A
Hästvård går det att bota??? jag är medryttare på en häst som har detta. Ägaren säger att om hästen blir sämre så ska den avlivas och annars ska...
Svar
16
· Visningar
4 702
Senast: ako
·
H
Hästvård känner mig okunnig :o Men efter träningspass på vintern, spolar ni benen med kallt vatten som vanligt då eller hoppar ni över det...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: knasan
·
H
Hästvård Hej! Jag skulle gärna vilja veta om någon har tips på lätt massage man kan göra på egen hand på sin häst?
Svar
7
· Visningar
932
·
P
Hästvård Jag undrar vad för rutiner ni har efter vaccineringen? Låter ni hästen vila efteråt eller jobbar ni på som vanligt? Jag har för mig att...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Widerberg
·
Hästvård Vad tycker ni är bästa sättet att "behndla" detta? Man hör så många olika sätt, får många olika tips etc. men vet inte egentligen vad...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: nanni
·
T
Hästvård Har fått uppmaningen av min hovslagare att lägga i tjärdrev i shettisens hålrum i hoven, men vart i hela världen köper man då detta? Han...
Svar
13
· Visningar
9 862
Senast: LÄRLINGEN
·
R
Hästvård Mitt sto fick en smäll på ett framknä för ett par veckor sedan. Vi har haft henne på klinik och röntgat och gjort undersökningar. Det...
Svar
4
· Visningar
2 553
Senast: Sweet
·
C
Hästvård Undrar över ringkota i bakbenen. har ingen som helst erfarenhet av det. vet ni var det sitter exakt och hur det yttrar sig och varför en...
Svar
3
· Visningar
2 227
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Såg tre kala fläckar idag när jag var ute och borstade på pållen. Tre stycken vid virveln som en femtiörings storlek. Kan det vara...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: Magnum
·
Hästvård Ponnyn har fått fång och ska nu ha butta i tio dagar. Hur ska jag göra för att vara ABSOLUT säker på att min andra häst inte får i...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: ankans
·
A
Hästvård Vad jag har förstått så finns det en hel del som är emot massage.. Det skulle vara intressant att veta varför. Massage kan ju inte göra...
2
Svar
38
· Visningar
4 279
·
Hästvård jag har ett fullblod som inte rä klippt, emn som inte ahr en bjärnpäls för det. jag har kallstall så på natten får hon ha innetäcke...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård Min häst är alltid lite varm och svullen i ena frambenet efter lite hårdare ridning,tex efter hopplektioner. Han ömmar inte,är inte...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: *pilturs matte*
·
Hästvård Jag är i valet och kvalet om jag ska sko på valacken för vintern eller ej... Normalt så har jag alla hästar i arbete skodda...
Svar
14
· Visningar
1 220
Hästvård har köpt blue Lotion, och undrar om det är typ blister-varning på det? På radital-linimentets flaska står det ju att det finns risk för...
Svar
9
· Visningar
2 915
Senast: Ina79
·
Hästvård Jag har tänkt klippa min pålle men vet inte riktigt hur... Är det dumt att klippa mer än vad som kanske egentligen behövs? Finns det...
Svar
8
· Visningar
1 494
Senast: mackan
·
T
Hästvård I söndags fick vi hem våra två shettisar, som snabbt vande sig och verkade må bra. I går började båda två att vara lösa i magen, medan...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: topaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka