Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur starkt är detta liniment egentligen? Kan man linda med det eller är risken då stor att man blistrar?
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Fiorano
·
P
Hästvård Igår när jag skulle nattfodra, märkte jag en konstig sak som jag inte har sett förut... När jag skulle ge kraftfodret så dregglade han...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: pussi
·
Hästvård Hej! Jag vet att det pratas om att spatt är ärftligt, jag vet att hingstar som har spatt inte blir godkända. Finns det forskning på...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: Boj
·
M
Hästvård Jo, jag har läst de gamla trådarna :smirk: . Men i går var "laserkvinnan" i stallet och hon sa att det är mkt sämre prognos på...
Svar
13
· Visningar
3 188
Senast: millus
·
G
Hästvård Hej...hur många av er som fodrar med ensilage/hösilage har gett sina vaccin?? har hört att det är 3 vaccinations sprutor?? vad kostar...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: amkm
·
F
Hästvård Hej allihopa, jag har ett problem jag jättegärna vill ha lite hjälp o råd med. Min häst haltar när jag travar, eller det känns som det...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: chrysler
·
Hästvård Som alla vid det här laget borde veta (utom för er med lyxiga minusgrader :p ) brukar ju pållarna denna årstid vara ganska så leriga när...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 166
Senast: suisyola
·
Hästvård I morse när jag tog av täcket för att hovslagaren skulle sko så upptäckte jag några små bulor i huden på Pinkys bakdel. De var någon cm...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: pinky
·
Svar
1
· Visningar
604
Senast: prince77
·
K
Hästvård Har någon här erfarenhet av att hästen "fyller benen" under natten?Min häst har tjocka ben på morgonen som under dagen och efter ridning...
Svar
4
· Visningar
2 369
Senast: Student
·
Z
Hästvård Har hittat en unghäst som stämmer in väl på mina önskningar med ett undantag. Det är en skimmel med vita ben och uppenbarligen väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Cyllene
·
G
Hästvård Jag känner mig osäker på om den utredning och behandling som min häst har fått är rimlig, eller om det har missats någonting. Juni...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: Sax!
·
Hästvård Hejsan är det ngn som har ngn erfarenhet av dessa? vad gjorde dom med er/era hästar och blev det bra? en osteopat har rått mig att...
Svar
12
· Visningar
2 846
C
Hästvård min häst har fått nått svampliknande vid sadelgjorden, är som flagnor (som om dom blivit biten och lite päls och hud lossnar) som...
Svar
1
· Visningar
649
Hästvård Är det normalt att en exemhäst fortfarande kliar sig vid den här tiden på året? Kan man ge dem något invärtes för att stopa klådan...
2
Svar
21
· Visningar
2 495
Senast: Kongur
·
Hästvård vad är det för medel man ska använda nu?? Hade ivomec innan men det har ju kommit en massa nya...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: ang
·
R
Hästvård Jag träffade en häst som hade rasp på baksidan av båda framknän. Har aldrig sett det förr. Varför sätter det sig så högt upp? Är...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Rikkan
·
S
Hästvård Jag har en häst som för ett par år sedan blödde näsblod vid flertal tillfällen. Blev då kollad på klinik ungefär lika många gånger. Men...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Huntress
·
T
Hästvård vad kan det vara?? Det började med shettisen, som kliade och kliade, mest på bogen och sidan av magen. Sen började mitt gamla sto...
Svar
3
· Visningar
1 207
Senast: tussa
·
Hästvård Tar man sänka på hästar och vad är i så fall det normala värdet?
Svar
4
· Visningar
860
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka