B
bobo
Sv: Varför skor ni?
Jag håller med om att det kan fungera utmärkt för många fritidshästar, men att de värsta förespråkarna måste inse att det finns undantag.
Orsaken till att hästarna är barfota är inte främst att dom tror på det, utan att mannen i huset har gjort sig ovän med alla hovslagare i trakten
Men det verkar fungera.
Då är vi överens. Vad trevligtIaf, det som är FEL, håller jag med dig/andra om, är att (vad det än handlar om) säga att nånting gäller "ALLA".
Jag tycker barfota verkar bra för många fritidshästar men inte för ALLA hästar i ALLA grenar!
Jag håller med om att det kan fungera utmärkt för många fritidshästar, men att de värsta förespråkarna måste inse att det finns undantag.
Jag vet faktiskt en som har alla sina dressyrhästar barfota varav en av dom tävlar Grand Prix och en Intermediare. Dessa hästar tränas i ett ridhus med mjuk botten, går inte ut i hage och tävlas på mjuka sandbanor. Då kan det fungera.Själv vet jag dressyrhästar upp till MSV som tävlar barfota
Orsaken till att hästarna är barfota är inte främst att dom tror på det, utan att mannen i huset har gjort sig ovän med alla hovslagare i trakten
Men det verkar fungera.