hjälp mig!

Sv: hjälp mig!

Hej1 du har fått många bra svar.
När jag jobbade på travet så hade många travare mugg och då brukade vi först tvätta noga med vatten så all smuts försvan (smutsen kan iretera muggen) och sedan så tog vi olivolja och smörjde på, detta funkade hyfsat tyckete jag men det försvan inte helt men det beror nog på att dom saltar träningsbannan på vintern.

Jag har även hört från dom äldre hästkararna att man kan ta en citron skiva och linda fast den mot kalleden, har ej prövat detta men det funkar i alla fall bra på mina egna eksem, tänck bara på att det svir ganska bra.

Hopps du får bort det.

rent och torrt är den bästa lösningen
Har du provar med aloevera gel? Superbra, har den som första hjälpen både till mig och hästen

EmblaAsk skrev:
Jag tordde att Socatyl var förbjudet, och inte fanns längre, men där fick jag ... Jag tycker den är jättebra, och ville haft den, men... Nej Nej sa vaterinären...

Detta var iofs till kossorna på jobbet, som hade fått sår på juvret. Den kanske bara får användas på djur som inte ska gå till livsmedelsproduktion??? Men då ska ju vet skirva in i passet om hästern är behandlad, eller???
Någon som vet???

Socatyl är inte förbjudet, fick det utskrivet av vet senast i fredags. Socatyl behöver inte skrivas in i passet, vet snackade om nån salva som man var tvungen att skriva om i passet, men kommer inte ihåg namnet. Inte socatyl i alla fall.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 487
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 305
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 402
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka