Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Vad betalar ni för halm? Hur mycket använder ni varje dag??
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Iglatjarn
·
B
Hästvård någon varit i kontakt med denna hästsjukdom på något vis? sjukdomen beror på fetma hos ponnier.. ganska allvarlig sådan oxå.. nån som...
Svar
4
· Visningar
1 060
Hästvård Ringde åby hästklinik nu aldeles nyss. Ville kolla om de tyckte att jag behöver komma in med min häst som markerar litegrann efter...
2
Svar
32
· Visningar
2 148
Hästvård läst jus tpå ett ställe att en bra grej för mugg (även omk de går i leriga hagar) är att gnugga såren med lactasyd, sedan får det torka...
Svar
12
· Visningar
900
Hästvård Någon som vet en bra sida där jag kan läsa mera om spatt? Vet kollade min häst idag och gav henne en remiss till klinik för...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: Görel
·
S
Hästvård Har förstått att alla gör olika med hästarnas utevistelse vid dåligt väder. Vissa släpper ut sina hästar några timmar, vissa får stå...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 827
Senast: Sweet
·
Hästvård Hur ofta ska man ta ut en hästtandläkare? Är det regelbundet eller bara vid behov?
Svar
11
· Visningar
1 104
Senast: Sussie918
·
K
Hästvård Hej, Finns väldigt mycket trådar här om att sko eller inte, hoppas att någon orkar ge mig råd om det här med skor i alla fall :o...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: cajsa
·
Hästvård Tänkte räkna ut vikten på mina två pållar med hjälp av denna formel som jag hittat: vikt i kg = omfång i cm X längden mellan bogspets...
Svar
3
· Visningar
1 368
Hästvård Nu har min ponny blivit utdömd & tårarna strömmar i floder. Men som alla vet när man köper häst så är det en själv som ägares uppgift...
Svar
15
· Visningar
10 655
Senast: Katina
·
T
Hästvård Har en äldre ponny som i helgen var halt och varm i en hov. Hon har tidigare haft fång så misstänkte det direkt, ringde vet och han sa...
Svar
5
· Visningar
4 681
Senast: ankans
·
A
Hästvård Jag kastrerade min ena "påg" i onsdags. Vi tog han här hemma med narkos. Han har inte fått pencillin vilket inte denna vet brukar ge mer...
Svar
16
· Visningar
2 893
Senast: ankans
·
K
Hästvård Fick Ventranquil utskrivet av min veterinär i onsdags när jag var på sjukbesök med min femåring. Blev lite hastigt precis när jag skulle...
Svar
1
· Visningar
3 484
Senast: majola
·
G
Hästvård När ska man ge sista avmaskningen för året? Min häst fick senast avmaskningsmedel i slutet av september, räcker det eller ska han ha en...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Vad är det för nånting??? och varför har en häst sådant??? En tjejen i mitt stall har såndant problem i sin hästens bakben,men kunde...
Svar
13
· Visningar
3 127
Senast: Morotsbiten
·
M
Hästvård :cry: jag har uteboxar till mina hästar med speciellt hästgrus som underlag. Men nu har vi fått problem med markfukt som tränger sig upp...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: martha
·
T
Hästvård Hejsan! Min ponny har fått mugg på vänster fram. Efter råd från vertrinären så smörjer jag det med salva morgon och kväll och det är på...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: janta
·
M
Hästvård Min häst har en kronisk hasledsgalla efter operation sedan några år. vid vterinärbesiktgning skrevs den som lindrig. Tycker dock att den...
Svar
3
· Visningar
1 641
Senast: ameo
·
F
Hästvård Ni som har hosthästar hur mycket medicin och vad för medicin får de? Någon som har provat något naturläkemedel?
2 3
Svar
46
· Visningar
4 416
Senast: ako
·
N
Hästvård Min förra häst fick en s.k. black out en gång när jag skulle backa henne helt vanligt i stallgången, är det väldigt ovanligt?? Såhär...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Temlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Appar
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur