Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Har precis köpt ett ponnysto på 2.5 år. Hon är nu ca 125 cm. Hur mycket kan vi räkna med att hon växer? Jag vill ju att hon antingen...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: ako
·
L
Hästvård Hej! Det började för några veckor sen. Plötsligt hade ponnyn jag rider små knutor där sadeln ligger. Men sen märkte vi att hon hade dem...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: Lolydodia
·
W
Hästvård Jag har en arab ca 145 cm mkh. Han är i normalhull, varken tunn eller tjock. Är det någon som vet ungefär vad han kan tänkas väga? Man...
Svar
3
· Visningar
3 511
Senast: carinaso
·
B
Hästvård är det verkloigen klokt att ha en fånghäst (b ponny - 22 år) helt utan skor?? vad bör man göra med hovarna för att göra "rätt"? vad är...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 160
Senast: Sar
·
Hästvård Båda mina hästar har hostat en del de sista dagarna, kan de ha att göra med att det varit extremt dimmigt och fuktigt?
Svar
4
· Visningar
743
Senast: hästmyran
·
D
Hästvård Hur mycket får man betala för att grundvaccinera sin häst? Vet att det är svårt att säga nåt exakt pris, det varierar ju väldigt...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: grimman
·
H
Hästvård Fick hem nya hästen igår, allt annars bra, gått igenom vet. bisiktningen å allt. Men hans skap ser inte roligt ut, vad ska man tvätta...
Svar
18
· Visningar
1 331
Senast: pika
·
Hästvård Min pålle beter sig lite som om han har ont på högersidan i sin mun. Inte mycket, men så att han int egärna vill ta stöd just där och...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: ameo
·
I
Hästvård Varför ahr hästar nosgrimmor på träns? Vissa hästar har det jue inte.. JAg tror att de är för att hästarna inte ska ha munnen öppen när...
2
Svar
25
· Visningar
1 599
Senast: Nora
·
F
Hästvård Hej ! Jag ska titta på ett russ som jag troligen kommer köra i ponnytrav i framtiden men än så länge är hon bara två år och...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: ft_lover
·
B
Hästvård Okej, råden man får angående äldre hästars tänder kan sammanfattas ungefär ”kontrollera hästens tänder med jämna mellanrum, raspa vid...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: TantEster
·
N
Hästvård hur blandar man till det själv?? Kokar vatten och tillsätter salt, men hur mkt salt/liter vatten? Jättetacksam för hjälp! / Nenna
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Nenna
·
Z
Hästvård Vill ha tips och råd från er som kan mycket om hovvård eller har erfarenheter av detta! Vad finns det för för- och nackdelar med att...
Svar
9
· Visningar
3 281
Senast: Asa_S
·
Hästvård Hej! Är det nån som vet? Får hästen hovbölder när den är nyskodd. En "normal" häst alltså, inte en med redan känsliga hovar. Är det...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: Asa_S
·
M
Hästvård Vet inte riktigt var denna tråd ska ligga, men de flesta är ju på Gnägg så... Min häst håller på att bli riktigt skitstor, och jag...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: monchestre
·
Hästvård Olika långa steg med bakbenen, på såväl rakt som böjt spår, kan det vara normalt..? Jag har en häst som inte ser vidare taktmässig ut...
2
Svar
25
· Visningar
5 907
Senast: Lavinia
·
M
Hästvård :mad: I dag skulle jag kolla när min häst skulle vaccineras, hade för mej att det var i slutet på oktober. Öppnade vaccinationskortet...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Ylva
·
Hästvård Jag undrar om detär möjligt att anlägga en permanentbädd i mitt gamla stall där det är trägolv,eller är det risk att golvet ruttnar...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: skjona
·
Hästvård Söker ett linement, som ni testat med verklig effekt. Behöver öka genomblödningen på/ i en has så mkt det går. Brukar inte använda...
Svar
4
· Visningar
1 298
Senast: Lejonelle
·
P
Hästvård Min häst (vbl sto på 8 år)har på senaste tiden gått ner i vikt, och varit trött och matt i pälsen. Hon har alltid varit svår född, men...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Kattja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka