Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Min hästs ben är jättetjocka på morgonen när jag ska släppa ut honom. Jag tror att det är p.g.a kraftfodret han får på kvällen. Han får...
Svar
6
· Visningar
1 432
Senast: hästmyran
·
Hästvård Är nästan säker på att jag ska kapa manen på pålls nu igen... Men vill ha lite tips på hur jag får det så snyggt som möjligt! Är rätt...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Evergreen
·
I
Hästvård Kan nån förklara like mer vad korsförlamning? en tjej som ajg rider för elelr rider ena hästen som hon har, den andra hästen hon har...
Svar
16
· Visningar
1 499
P
Hästvård Det står en häst i vårat stall som har börjat tappa pälsen, det har verkligen trillat av henne denna veckan o hon är snart helt kal...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: grimman
·
A
Hästvård vad för medel kan man använda på ett öppet sår så att det inte blir infekterat och så att det slutar blöda??? tacksam för svar
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: Uthasego
·
Hästvård Pållan har vad vi trodde fång och äter butta sen i fredags. Nu har värmen i hovarna minskat och likaså pulsen i framhovarna, men hon är...
Svar
8
· Visningar
1 269
Senast: jamman
·
J
Hästvård Hejsan! Vore intressant att höra vad ni har erfarenheter utav gällande ömma hästar. En häst som är låst i båda bogarna plus...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästvård Hej! Idag så hände en otäck grej hemma på gården. Jag hade vart i stan och handlat och när jag kom hem så gick jag (som vanligt) ut...
2
Svar
35
· Visningar
4 228
Hästvård Nu har det hänt igen, för femte gången på ca tre år. Vad är det för fel på min häst :confused: När jag gick ut till hagen igår så...
2
Svar
22
· Visningar
5 693
Senast: Superbiddi
·
Hästvård Hade ute en ny hovslagere idag som sa att min häst hade för låga trakter och att han hade ballförskjutningar bakåt :confused: Jag har...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: zilla
·
M
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av allergitest på häst med hjälp av blodprov? /M
Svar
3
· Visningar
954
Senast: maggan2
·
Q
Hästvård Har blivit rekomendard av veterinär att anlita en fysioterapeut till min häst. Vad kostar det att anlita en sådan? Någon som vet...
Svar
7
· Visningar
3 662
Senast: C_L
·
Hästvård Jag upptäckte för ca en vecka sedan att min ena häst hade "knarr" i ena bakknäet. Blistrede med jodblister. Men det har inte blivit...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Mitra
·
L
Hästvård Min nordisvalack på 15 år har nu fått ngt "knas" i benet(tjock i senan), har aldrig varit halt eller skadad innan :crazy: , iallafall så...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: berges
·
O
Hästvård Kan man kombinera Glucosamine och Finadyne? Eller påverkar dom olika medlen varandra? Jag har en vrickning på min häst och hon ska ha...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: TantEster
·
Hästvård Ni som har gett Vetranquil granulat, hur har era hästar reagerat på det? Jag har en fyraåring som alltid har varit lite het och...
Svar
9
· Visningar
1 792
Senast: TantEster
·
G
Hästvård Nackbandmask? Någon som känner igen detta. Hur yttrar det sig,har funderingar om min kuse möjligen kan lida av det.Läste lite på nätet...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: martha
·
E
Hästvård BENBALKAR!? sitter och läser i en hästanatomi bok och kommer inte ihåg vad ordet betyder, någon som kan förklara?
Svar
2
· Visningar
1 186
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Vet inte om jag är på rätt forum nu, men jag behöver hjälp med att gissa vikt på två hästar. Båda är i stor D-ponny storlek, den ena en...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: Pretty_Fly
·
Hästvård Har lite funderingar ang min magra fullblodskille som jag börjat byta foder till (från groov & havre till havre, soja, betfor, vetekli...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Gamla hösilagebollar