Får inte upp huvudet - nacklåsning ???

Sv: Får inte upp huvudet - nacklåsning ???

Det verkar som om dina symptom inte är speciellt allvarliga då han klarade testen utan problem. Dock kan det vara muskulära problem som du var inne på från början och har han en inflamation någonstans kan det vara bra att få tex metacam, butta eller liknande för att få bort inflamationen. :idea: Kan även vara en typ av fasett inf. mellan kotorna och även den kan man få bort genom lite inf.hämande. Som sagt ingen kiropraktor utan röntgenbilder då du kan riskera att få avliva din häst om han manipulerar sen och den har inre problem. Dessutom behandlar ingen seriös kiropraktor en häst med någon typ av symptom, utan det ska vara friska individer. Allt kommer att lösa sig för er, så ha bara is i magen. Dock råder jag dig fortfarande att åka till en klinik. (Jag låter som en tjatkärring, jag vet :D )

Det är därför jag är extra orolig, att han inte verkar ha några konstiga symtom alls och så plötsligt kan han bara inte få upp huvudet.
Men jag ska börja med att ta ut fysioterapeuten för hon blev väldigt nyfiken på detta problem, sen blir det klinik om hon inte hittar något speciellt.
Ska ta det lite lugnt med ridningen ett par dagar, skippade bla hoppträningen igår.

Hoppas att allt löser sig för dig! Lycka till! :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 264
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 562
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka