Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Blir inte klok på min häst. Köpte honom från ridskola dec -02 med pålagringar vf men ohalt vid böjprov. Vet tyckte inte att...
Svar
15
· Visningar
2 747
Senast: majja22
·
Hästvård Har en kompis som har ett sto (dräcktig) som är gallig i benen varierar från ben till ben. Vad kan det vara, och vad kommer gallor av?
Svar
3
· Visningar
648
Senast: shady
·
S
Hästvård Har en kallblodstravre som nu ger mig huvud bry genom sitt pälsfällning. De började redan i våras då fällde han "normalt" men har...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: GULLAN
·
D
Hästvård Tog in pålla idag, höger bak megasvullet! Benet var jämntjockt (rejält) från knäet och nedåt. Ingen värme, hälta eller feber, dock...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: Louelle
·
Hästvård Min ena pålle har haft inflammation i sitt bakknä, fått behandling, stått på boxvila osv. för 2 veckor sedan fick jag börja rida honom...
Svar
3
· Visningar
3 206
Senast: Lill76
·
Hästvård Jaa pållan får som hål mellan kötthoven och hovväggen... Ngn som har funderingar kring detta? DEt har nämligen kommit tillbaka och...
Svar
7
· Visningar
3 278
K
Hästvård Enzion. Någon som har erfarenhet av detta hovmedel? Min häst har så torra och spruckna hovar. Eller om ni har något annat tips så dela...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Hera
·
M
Hästvård Kom en ny häst till stallet (arab) och vid en veterinärbesiktining konstaterades starr! Superhärlig häst men helt klart handikappad. Kan...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: ensam mamma
·
M
Hästvård min pålle har fått ett svullet öga, det är inte jätte svullet men det syns o hon kisar med ögat o de rinner lite tårar ur det! :cry...
Svar
17
· Visningar
2 232
Senast: magda
·
Hästvård Precis bakanför höger armbåge har håret tovat ihop sig och det är små flagor av skinnet som sitter fast i tovorna. På två ställen ser...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: _EVL_
·
I
Hästvård Hej! Ska fara o köpa avmaskning idag. Vilket är bästa att använda den här tiden på året???? //k
2
Svar
21
· Visningar
1 643
Senast: Mynta2
·
G
Hästvård Hejsan ,har en äldre häst som började sätta vinter päls i augusti,han brukar oftast få väldigt tjock päls på vintern. Har nu börjat...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: GULLAN
·
H
Hästvård tjao. En kompis till mig kom o frågade mig om foderknölar på ryggen på hennes pålle. Hon undrade vad man skulle göra med det, o jag...
Svar
3
· Visningar
1 327
F
Hästvård Någon som känner till det? Snubblade över en häst som fått diagnosen gonit (knäledsinflammation) i ett bakben, med 4 graders hälta vid...
Svar
8
· Visningar
9 908
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Har fått för mig att kapa manen på min bruna springare... :) Tycker han passar bättre i kort som han hade första gången jag såg han. Nu...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Catinca
·
Hästvård Nu sitter jag här och gråter över min häst igen, precis när jag trodde att hon var på bättringsvägen och ohalt svullnar benen upp igen...
2
Svar
35
· Visningar
4 338
K
Hästvård Har precis hittat min drömhäst *ler o hoppar omkring*. Veterinären var ute idag o besiktade henne. Utfallet blev u a förutom en sak. På...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: karrob
·
T
Hästvård Det här nya (billigare) avmaskningsmedlet med samma innehåll som Ivomec erbjuder tydligen gratis träckprov? Någon som vet något mer om...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: traloppan
·
Hästvård Ska man alltid maska om vid maskangrepp, eller räcker det oftast med en kur ändå? Tänker på att just efter betesgång så kan det ju...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Magdalena
·
Hästvård Efter veckans "Barbacka" fick jag mig en liten tankeställare. Jag tar alltid ut hästveterinär eller åker till hästklinik om jag tror att...
2
Svar
24
· Visningar
3 204
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025