Tar ni ut veterinär för hälsokontroll?

Sv: Tar ni ut veterinär för hälsokontroll?

Jag tror faktiskt att jag i samband med den årliga vaccinationen ska be veterinären böja igenom hästen och kolla allmäntillståndet. Det här är första säsongen i vår ägo som hästen tävlar, så det kan ju vara idé att kolla av att allt är okej.

He he. Med... få se...fem nästan färdiga veterinärer i stallet, en yrkesverksam veterinär och en djursjukvårdare blir man nog lite bortskämd...

På så sätt kan man få en viss bild av hur hästen mår, överträning, infektioner m.m.

ttsss, jag behöver aldrig ta ut veterinär i "förebyggande syfte" min häst är sjuk/skadad så ofta ändå!!!=/ Tar hellre nån alternativ person isåfall (tandläkare, equiterapeut, massör etc), våra ditriktsveterinärer är verkligen hemskt dåliga på hästar=(

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 264
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 559
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 365
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Leksak som belöning