Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var får man tag på Lymfosin ? Har en häst som är full med slagg och skulle behöva en rejäl utrensning. Får vansinnig klåda i de partier...
2
Svar
33
· Visningar
5 291
Senast: Inna
·
Hästvård Har läst i genom alla tidigare trådar ang ringorm, men inte blivit klok på i fall det är det som min pålle fått eller inte. Pållen...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: doris
·
Å
Hästvård Min häst är sjuk, riktigt sjuk... Det började med ehrlichia förra sommaren, blev behandlad och frisk. Nu i början på sommaren så...
2
Svar
30
· Visningar
2 226
Senast: Åska
·
C
Hästvård Jag har funderat en tid vad som är "acceptabelt" för en hosthäst... Hur mycket kan den hosta under ett lätt arbetspass utan att det är...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Anna981
·
Hästvård är lite fundersam över en bakkota på min pålle. Han är aktiv travare, har ej varit skadad så länge jag känt honom (4 år). jag var iväg...
Svar
10
· Visningar
971
Hästvård Det pratas ju väldigt mycket om igångsättning efter kotledsinflammationer i frambenen, och vikten av att man försöker rida så att hästen...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: calind
·
Hästvård Har nu plöjt igenom en massa trådar om patellaupphakningar med inte hittat det svar jag sökte. Om hästen har upphakningar; Var märker...
Svar
13
· Visningar
1 654
Senast: Elektron
·
S
Hästvård Hur yttrar sig ringorm? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
1 877
Senast: explosiv
·
Hästvård Min foderhäst kliar fram sår på mulen. Vad kan detta bero på? När hon gick på bete hade hon solexem och fick ha helosan sol på näsan...
Svar
8
· Visningar
2 064
Senast: puk
·
M
Hästvård Jag ska köpa ny häst och har ringt på en halvblod som det visade sig hade hovbroskförbening (vilket också stod i anonsen). Kan någon...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: ameo
·
C
Hästvård Jag var ju tvungen att avliva mitt lilla shettisföl för 3 veckor sen pga av VSD, ett hjärtfel. Denna fölunge var sjuk som föl, dock...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: cilvia
·
J
Hästvård hmm.. har lite funderingar angående hältutredningar och röntken.. vad kostar de och vad gör dom på hästen? har en häst hemma på prov...
Svar
4
· Visningar
747
Hästvård Jag vet att det redan har vart massor med trådar uppe i ämnet, men hur är det att klippa medans de är mitt uppe i fällningen? Det borde...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Qodrofenia
·
J
Hästvård När jag skulle nattfodra pållarna häromkvällen så såg jag till min förskräckelse att fullblodstjejen blödde näsblod! :eek: Detta har...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: mårran
·
Hästvård Man är aldrig för gammal för att lära, och jag är nyfiken på det här. Jag vill i alla fall ta reda på mer om det. Man stöter på det här...
2
Svar
39
· Visningar
2 404
Senast: seifur1
·
S
Hästvård HEJ!! Skulle vilja veta vad ni gör för att förbättra hästens hållbarhet och undvika skador (tex ledinflammationer) i den alldagliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 410
Senast: AnnaKarinA
·
T
Hästvård Nått är det i alla fall. Hon är skorvlig i hovskägget ovanför sporren. Brukar bli det på hösten o våren när det är blött å geggigt ute...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Zuzz
·
Hästvård Min fölis mår inte bra. I morse när jag kom till stallet stod han med alla fyra benen jämn tjocka från hasen och ner bak, samt från...
2
Svar
24
· Visningar
1 722
Senast: shady
·
L
Hästvård Skulle vara intressant att höra om varför just din häst behövts bremsas..självklart nödvändigt ibland, men får en känsla av att det en...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Macke
·
Hästvård En del säger att om hästen inte visar några tecken på tandfel (svårt att tugga, tappar mat osv) så ska man inte behöva kolla dom "för...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka