Vad skall man göra? *långt, måste få skriva*

Sv: Vad skall man göra? *långt, måste få skriva*

Om behandlande veterinär anser att hästen skall avlivas av djurskyddsskäl så skall den avlivas. Bolaget har trots det rätt att säga nej i ersättningsfrågan, det skall inte vara någon koppling mellan dessa två sidor.
Ingen skall komma till mig o säga att det är försäkringsbolagets fel att en häst får lida, i så fall är det bara försäkringspengarna som styr.
Att försäkringsbolaget inte vill betala skulle alldrig hålla rättsligt i ett djurskyddsfall.
PL

Måste fråga dig som verkar ha lite koll saker..

Vad finns det för anledning för ett försäkringsbolag att vägra ersättning vid neurologiska problem..? Det är ju knappast möjligt att fejka sådana symptom och det är ju knappast särskilt vanligt heller. Inte heller är det något som ryttaren kan orsaka.. Jag ser helt enkelt ingen anledning till att de inte skulle betala för neurologiska skador som leder till utdömande..

Det undrar jag med, det är därför jag frågat vilket bolag så jag kan kolla själv i vilkoren.
Kan tex vara så att en icke veterinär handläggare har blandat ihop mentala o neurologiska problem.
PL

Ja, det låter ju rimligt.. För lynnesfel vet jag ju att de inte vill ta i med tång ens en gång, men neurologiska åkommor är ju en helt annan sak..

Du får gärna berätta om du hittar info om det. Alltid bra att veta..

SKickar en kram!

Skönt att han fått somna nu.

Jag har inte min livförsäkrad och det beslutet känns rätt bra...

Vill först bara säga att jag tänker på dig och känner med dig.

Jag står också i begrepp att ta bort min bästa vän och jag har, som tur är, bara gott att säga om veterinärer och försäkringsbolag. Mitt försäkringsbolag har inte krånglat eller ifrågasatt någonting överhuvudtaget. Nu hjälper ju i och för sig det inte dig ( och på sätt och vis inte mig heller) men jag ville bara skriva det här som motvikt mot de problem som du har haft med ditt försäkringsbolag. De behöver inte alltid krångla!

Men som hästägare som är helt ny i denna situation så blir man så klart väldigt osäker när vet. säger att hästen inte mår bra och bör avlivas och Bolaget säger:- här betalas inte ut ett öre men vi rek. konvalesens.

Min tanke var då att gör jag fel som vill avliva min vän? Är hans skumma åkommor inte så illa som jag (och min vet) anser? Kommer han lida under sin konvalesens?

Nu när jag har lugnat ner min lite, var riktigt upprörd, så har jag börjat se det på ett lite annat sätt. Men jag känner att jag fick inte klara besked från första början.

först vill jag säga att jag lider med dig.. Det låter som om din häst fick Headshaking, det kan uppkomma efter erlischias. A..ia ersätter inte det för de anser att det är ridbetingat. Svel..d ersätter dock denna neurlogiska sjukdom, tilll alla er som vill ha ett bolag som inte krånglar om sånt.

Skickar tröstkramar till både dig och din häst, det är alltid lika jobbigt att förlora en vän! Samtidigt tänker jag att det är skönt att jag inte har mina hästar livförsäkrade.....

Om du läser inlägg nr 9 så ser du vilket bolag det är

Då förstår jag varför jag fick ett nekande, de trodde alltså att det var headshaking han led av. (Iofs ganska bra att kunna lista ut det från journal utan att ens se hästen)

Nu börjar begreppen i mitt Bolags agerande att klarna. Tycker fortfarande att det bästa hade varit raka besked från början....

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 264
Senast: fruxolisa
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 209
Senast: Meggan
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 038
Senast: Vogue
·
Hästmänniskan Sitter här hemma med ett dilemma som jag inte vet varken ut eller in på nu. Har funderat och funderat och kommer inte fram till något...
Svar
3
· Visningar
1 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka