Täcke på natten.

Sv: Täcke på natten.

för att de ska få så lite päls som möjligt, inte för att det har vinterpäls! tycker det är bra om man tränar mycket. alternativ till att klippa. fungerar bra för mig!

Mina går ute dygnet runt fortfarande. Inga täcken.
Det gör inget om stot bygger vinter päls. Hon är ju dräktig igen. Skall inte ridas så hårt. När det blir sämre väder får de gå in på natten. Hingst åringen går utan täcke året runt.

Min hingst badades grundligt inför premieringen - han har täcke på sig i hagen. De andra klarar sig gott ett tag till utan täcken.

Jo ifs, men ja, hmm, jag väntar ett tag med att lägga på pållan täcke. Tycker ändå att de är alldeles för tidigt ;)

Jag har inte börjat lägga på täcke än, jag sparar med det tills det blir iaf 10 minusgrader så vida det inte regnar väldigt mycket och han står i vinterhagen.

Jag har täcke på min ena häst som knappt sätter vinterpäls, fast bara när det regnar och blåser...

jo, alla tycker ju olika, du har medhåll från typ alla i mitt stall! ; ) men han ska börja tränas hårdare nu, så då är bara för mycket päls jobbigt när han blir svett och så! Klart att det är skönare för dem att slippa när det är fint väder!

hej! min häst har haft täcke på sig dygnet runt i cirka en månad nu. :bump:

Om någon skulle vara blöt/svettig på kvällen så får dem ett täcke på sig men annars är dem utan. Ute går dem utan täcke om jag inte satt på ett för stunden (motionerat->svettig).

/ Juli.

Min har ofodrat regntäcke soliga dagar annars ett mellan-regntäcke- Inne i stallet ärdet ganska varmt så han står oftast utom om vi inte jobbat hårt och han blivit svettig. Då får han tunt bomullstäcke. Jag klippte honom redan i augusti då han såg ut som en björn....

Min ena ponny har täcke efter träning så inte musklerna blir för nedkylda. Sedan har hon regntäcke så fort det regnar och det gäller även mitt i sommaren för hon hatar verkligen regn. Igår när vi skulle rida så började det att ösregna så för att hon inte skulle få regn i ansiktet så ville hon gå i typ skänkelvikning hem så att hon fick regnet mot rumpan....Shettisen har bara täcke när vi vill att han ska se lite tjusig ut. Han har ju päls som en isbjörn. Möjligtvis sätter vi på täcke när det är riktigt snöoväder. Mina pållar står i kallstall så jag vill inte klema bort dem, allt som inte dödar härdar"skämt"

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 382
Senast: Stergo
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
723
Senast: Amk
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 454
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V