Är kanske nåt som Speedway, mot galliga ben jag borde införskaffa (det ena behöver iofs inte utesluta det andra)... Så nu är frågan var jag hittar det istället? :D

Sv: Re: Liniment

Krabban skrev:
Bättre sent svar än aldrig!

Har prövat Blue Lotion på mig själv och märkte ingen skillnad alls!
Dessutom tycker jag inte att det är speciellt drygt.
Däremot gillar jag Red Lotion, drygt och bra enligt mig!
Prövar alla Liniment (och s.k blister) på mig själv innan jag använder det på hästarna.

Sv: Liniment

Arnika tycker jag är bäst av dom jag testat (Skillingaryds, Blue Lotion, Radital)

Raditalen har jag knappt aldrig använt, livrädd för att det ska blistra.

Jeg bruker nesten bare arnica. Blue Lotion ha rjeg brukt mye men etter å ha prøvd på meg selv (nakken) er jeg ikke overbevist om at det hjelper noe særlig...

Arnika gel, Liniment Blue och Radital har jag använt. Har även liiite Thermo Massage (från LeoVet).

Tycker att alltihop fungerar bra! :)

Mvh Huntress

Använder oftast Racing, ibland Arnika. Linimenterar efter tuffare pass, tex hoppning eller glpintervaller.

Har hört en hovslagare säga en gång att Blue Lotion är som att smörja Helosan på en babyrumpa. :D

Använder arnika vid behov och sen använder jag som Martha magneter. Jag har magnetkulor som jag masserar med + att jag masserar med mina händer vid behov.

Tack för svaret Marshal! Har verkligen hoppats på att få ett svar och så fick jag det! Jag har nämligen hört detta förut att folk inte tycker det är bra, men aldrig någon som sagt varför. Så återigen: Tack för svaret! :bow:

Jag har också tidigare tyckt att Blue Lotion var dåligt, provar på mig själv, sen testade jag den som är extra stark å den är bra. Hjälper mot min spända rygg och nacke iaf som man får av att sitta stilla på en stol framför en dator 8 timmar/dag 5 dagar i veckan.

Använder annars Arnika också och framförallt på den gamla damens rygg och bak efter lite hårdare pass...så hon inte blir stel...

hej naturligt vis ska man använda liniment till muskel knutor och massage av huden och blod cirkulationen och en stunds avkoppling
för både ryttare och häst utmärkt till fälle att pyssla om sin häst,varför inte?benen och ryggen och ömma muskler,
det borde man göra varje dag minst, och mycket lättare att
upptäcka sår skador,och att verkligen känna på sin häst,
det är skööönt med massage på hela kroppen. mycket av stressande oxå!så enkelt att göra och kostar inte mycket alls.
massera hästarna varje dag det är sköönt inklusive ordentlig rykt
och tvätta hästarna det behöver dom! ducsha dom varje dag eller
flera gånger iveckan!
det är just detta som är så viktigt är man har djur,att sköta om dessa djur! :banana: :bump: :love: :bow: :bump: :banana: undefined

Det är inte bra att tvätta hästen för ofta, speciellt inte med schampo.

Hästen har ett naturligt skydd mot väta och kyla, och det ska man inte tvätta bort. Tvätta hästen kan man göra inför tävlingar osv, spola av den kan vara bra att göra när den blivit ordentligt svettig eller lerig, men inte varje dag "bara för att".

piamar skrev:
och tvätta hästarna det behöver dom! ducsha dom varje dag eller
flera gånger iveckan!
det är just detta som är så viktigt är man har djur,att sköta om dessa djur!

Duscha hästarna varje dag och bota kotledsinflammationer med att kratsa hovarna och ge hästarna morötter och potatis!? Jag tror baske mig att ditt ena inlägg är dummare än det andra... :rofl:

Massor av massage, magnet, arnika, ,grön gröt,greens allt efter behov.

hej! använder Arnika gel till musklerna och Arnika tinktur (flytande) till leder och ligament mm. Radital använder jag bara ibland, eftersom det är starkt och jag ha´r en häst som lätt blistrar, och det vill man ju inte. Gröngröten är också jätte bra. Alouera rub är också jättebra, ett linement som endast är baserat på Auloera. Alltså varierar jag mellan många olika linement, men inte smatidigt såklart.
Detta använder jag på ben och muskler, efter träning, men också när han bara vilar.
När jag inte använder linement har han magnettäcke på sig.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
374
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
350
Senast: Malva1978
·
Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 485
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
8
· Visningar
535
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V