kanske borde jag ge upp nu?

Sv: kanske borde jag ge upp nu?

saken är den att jag knappt ridit honom nu... han rids kanske två gånger i veckan och tidigare har han känts bättre efter ridning. hade det varit sadeln så borde det vara tvärt om... har oxå funderat över sadelproblem men jag är väldigt tveksam till det. hade han blivit riden mer så hade det kanske stämt. Men jag är mycket tveksam. Då borde det ha visats tidigare tycker jag...

om han itne kan gå med bomlös och inte med bomsadel...vad finns för alternativ då?

tack gumman... vet att det är svårt att säga något. känns ändå skönt att komma till stallet till alla er underbara människor och få prata...ni betyder mycket!

Inflammationen kan komma senare, det måste alltså inte vara en omedelbar reaktion. Något verkar ha tryckt i området, du har inga tjuvridningar då med egen medhavd sadel????

Hej
Har du haft någon där som har tittat på hästens hållning när den rör sig/står stilla.?
Det kan ju vara ett hållningsfel som kommer från ont i framben, fötter eller nåt annat.
Brukar ofta bli ömma där (runt manken) om dom går och håller emot i kroppen.
Hd/Lena

nej...det har jag inte...men borde inte det onda vara konstat isåfall och itne komma o gå som det gjort nu? han har varit fräch hela sommaren och så fort det blivit kallt nu så har ryggen börjat trassla igen

men jag ahr jue knappt ridit...nej jag tror inte på att det är sadeln...tycker tine att bomlös ska trycka dessutom är detta enda sadeln han accepterat...och pys är kräsen

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 757
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Vi har en 7-åring hemma som har funnits hos oss i fyra år. När han kom som treåring var han inte mycket hanterad och gick inte att fånga...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 566
Senast: Jate Volim
·
T
Hästvård Nu behöver jag alla bukares hjälp med att lista ut vad min häst har tagit sig till! För några veckor sedan började hästen jag köpte i...
Svar
19
· Visningar
1 727
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka