Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hur yttrar de sig? Är det smittsamt? Hur smittar det? Hur blir man av med dom? :confused: Många frågor blev det? :crazy:
Svar
11
· Visningar
2 779
Senast: Kallis
·
I
Hästvård Vilken är egentligen anledningen till att man på ridskolan får lära sig att man alltid börja borsta med rotborsten? Kan man inte lika...
2
Svar
23
· Visningar
2 534
Senast: Happimess
·
C
Hästvård Hej! Min ponny på 18 år tappar lugg! luggen har nog halveratsi tjocklek vad ska jag göra? vad är det han saknar?????? Tacksam för...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: cavat_best
·
T
Hästvård Båda mina hästar har fått hosta.Utan några som helst andra symptomer, ingen feber, inget snorande eller hängighet. Jag har misstänkt...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: bambi82
·
M
Hästvård Äckliga djur har många namn... Har nån hittat nåt bra sätt att bli av med dom. Kryper i flertal kring svansroten :eek: Tar switch även...
Svar
5
· Visningar
6 645
Senast: Maskros
·
K
Hästvård Hej! Vad har ni för erfarenhet av att kastrera en 5-årig hingst? Jag står verkligen i valet och kvalet... KarinT
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: sissu
·
Hästvård Hjälp i \'botulismfråga\'! Nu behöver jag hjälp! Det är så här att våran stallägare kommer att "kräva" att hästen är vaccinerad mot...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 596
Senast: Rotterö
·
Hästvård hur skulle ni lägga upp träningen/ridningen av följande 17-åriga häst som varit sällskapshäst de senaste 5 åren och nu bär på 100 (?) kg...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Lillsillen
·
F
Hästvård om man har misstankar om att hästen kan ha bandmask, vart vänder man sig om man vill ta träckprov? och vad kostar det? Och så en dum...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Filou
·
N
Hästvård för två dagar sen så fick min häst kolik. Vet, kom och fixade till det, men vi fann ingen anledning till varför hon fått det. Men vet...
Svar
12
· Visningar
1 308
Senast: Natascha
·
A
Hästvård Vad bör man avmaksa hästarna med nu när man stallar upp dem, under sommaren har vi avmaksat med Banminth men nu vet vi inte om vi ska...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: snofflan
·
Hästvård :) Jag och min kompis satt och pratade om hur snedvriden denna världen måste vara. Allt går framåt UTOM hästskotillverkningen :crazy...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: saddleman
·
Hästvård Kreles kliar svansen på hösten. Det syns ingenting, men så fort han kommer in i boxen kör han ändan mot väggen och gnuggar, i hagen får...
Svar
12
· Visningar
1 616
Senast: Immer
·
J
Hästvård Ska till djursjukhus med vår shettis på fredag. Han är inte sitt vanliga jag och har inte varit det sen han fick misstänkt fång i...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: javill
·
S
Hästvård Hur ska en korrekt verkad häst sätta ner hovarna i marken? Trakten först, tån först eller hela hoven?
Svar
4
· Visningar
1 845
Senast: ameo
·
Hästvård Vad gör ni åt hästarna, ni som har islandshästar med eksem? Har de eksem året om eller bara på sommaren? Är det olika sorters eksem...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: javill
·
F
Hästvård Hovslagaren sa att hovarna inte mår så bra av att vara för blöta för länge, dvs de blir lite sämre när det regnar mycket. Kan och bör...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: Nora
·
M
Hästvård Hur kan man förebygga Kvarka?? Behandling?? Vilka är symptomen?? Vill gärna veta, det är till ett skolarbete... :banana:
Svar
2
· Visningar
667
B
Hästvård jag är nu 193 kr fattigare... betalde precis en SVINdyr hästsalva. Procell protiensalva för häst... 100 ml. Rena rånet, men jag hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 926
Senast: A-a
·
L
Hästvård Har min häst. har försökt leta upp vad just det heter där han har sin galla, men det är ej över ytliga böjsenan utan ett snäpp framåt...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: LUDDE98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka