Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag läste innan om en tjej som skulle ge sin sjuka häst sprutorna själv och så kom jag på att tänka på en sak. Mina föräldrar hade en...
Svar
16
· Visningar
1 408
Senast: Cw_
·
Hästvård Stod häromdagen och hängde med hovslagaren när han skodde en häst. Flugorna störde den så jag gick och bröt en gren och viftade bort...
Svar
10
· Visningar
6 840
Senast: sissu
·
S
Hästvård Har precis varit iväg med en av hästarna på klinik för röntgen och det visade sig att han hade hovbvensrotation i ena bakhoven. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 503
Senast: snofflan
·
R
Hästvård Är det någon som vet en länk som visar bilder på olika hudokommor? Min unghäst har fått några fläckar i ansiktet, lite hår fattas och...
Svar
4
· Visningar
2 798
Senast: Thrandur
·
N
Hästvård min häst fick diagnosen lymfangit dock ingen feber och svullnaden går bort när man rider..(hon är inte halt, hade inte ridit isåfall)...
Svar
11
· Visningar
2 108
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag undrar bara vart man skickar träckprov? Eller man vänder sig kanske till sin närmste veterinär? Hur mycket kostar det på ett ungefär?
Svar
3
· Visningar
973
Senast: XamberX
·
L
Hästvård det här med hovsprickor nu då...är det farligt om en häst har det typ på 3 hovar? vad ska man lägga på? Helosan? Kan en hovspricka...
Svar
6
· Visningar
1 547
Senast: minihopp
·
Hästvård Jag har fått ett STORT problem... Jag har en hingst som är tre år (shetland) som helt plötsligt blivit helt galen. Han går tillsammans...
2
Svar
25
· Visningar
2 314
Senast: Luff
·
B
Hästvård En kort fråga om fång som jag hoppas att någon kan besvara. En häst som har haft fång har den alltid en breddad lamellrand och i så fall...
Svar
5
· Visningar
1 737
Senast: bullis1
·
Hästvård Har blivit så orolig för mitt 19-åriga sto. På senaste tiden har det hänt flera gånger att hon för det första hostat ordentligt när hon...
Svar
5
· Visningar
1 676
Senast: Sophia_
·
Hästvård Jag undrar om det är någon som vet hur snabbt överben kan uppstå? :confused: Det är nämligen så att man pålle :love: har fått två...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: knoppan
·
Hästvård OK; här kommer en inlednig på våra problem - det går också att börja läsa från nästa stycke: Ett halvår efter att jag hade köpt min...
Svar
4
· Visningar
4 743
Senast: Niki
·
H
Hästvård Hur mkt väger era varmblod... runt 5 år??
Svar
10
· Visningar
1 278
Senast: bengall
·
S
Hästvård Kan det vara så enkelt?? Har en häst med känslig rygg som ofta blir öm i musklerna bak i ländområdet. Hon har varit oöm hela...
Svar
10
· Visningar
1 396
Senast: Sweet
·
M
Hästvård Vet inte om den här tråden skall vara på foder men jag försöker att skriva här. Någon som har ett bra tips, har en ett åring som inte...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: QQQ
·
Hästvård Vi har ett fyraveckors stoföl hemma som en dag hade var i öronen. Jag har aldrig hört talas om vad det kan vara? Har fått många många...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: carrin
·
H
Hästvård Hej jag undrar vad ett varmblodsto brukar ligga på ungefär? någon stans mella vad och vad??? 5årigt
Svar
1
· Visningar
595
Senast: AnetteJT
·
S
Hästvård Var drar ni gränsen vid förkylningar och hostiga hästar/ponnysar. När kan ni tänka er att rida, åka och träna eller tävla och när låter...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Nyx
·
C
Hästvård Om vet. säger att hästen ska lindas med stallbandage på ett framben p.g.a skada, bör man även linda det andra frambenet då?? varför...
Svar
13
· Visningar
1 650
Senast: snofflan
·
Hästvård Har frågat tidigare om denna knöl, som förmodligen är resultatet av en spark i hagen. Den var betydligt mindre, "plattare" liksom...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka