E
emindy
Sv: Hovböld/barfotagång
Jag har hört om en mycket duktig hovslagare som, tyvärr, trångskodde på slentrian. När det påpekades att hoven var trång etc. skodde nämda hovslagare så att hoven vidgade sig igen. Det vill säga, den hoven vidgade sig. De tre andra förblev lika trånga till nästa gång.
Det är klart att jag vet att det ingår i utbildningen, jag har också läst hovslagarböcker! Men en stor del av alla hovslagare i detta land har inte gått "utbildningen" som du säger. Och vissa av alla dessa hovslagare tänker inte på sådana saker.Ett annat svar till emindy, att lägga ut skon så att skon kan vidga sig o fortvarade stödja hoven samt att inte sätta söm för långt bak är en grundläggande del av all hovslagarutbildning om du inte vet detta skall du verkligen inte uttala dig om skoning.
Jag har hört om en mycket duktig hovslagare som, tyvärr, trångskodde på slentrian. När det påpekades att hoven var trång etc. skodde nämda hovslagare så att hoven vidgade sig igen. Det vill säga, den hoven vidgade sig. De tre andra förblev lika trånga till nästa gång.