hoven växer snett...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sagan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 216
S

sagan

vad skall jag göra med min nordsvenska unghäst? När hennes hov växer växer den snett, vilket leder till att hela benet blir skevt. vi försöker hålla efter hoven så gott det går, men det är ändå inte riktigt bra just nu. hon har vuxit mycke i kroppen.

jag vill helst inte sätta skor på henne, men om det är enda utvägen får vi naturligtvis göra detta. någon med liknande problem?

tackram för hjälp

Sv: hoven växer snett...

Har varit med om liknande. Tätare mellan verkningarna, vi raspade även själva när det behövdes (be hovslagaren visa hur ni ska göra).

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 090
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 690
Senast: super
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 108
Senast: Twirro
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 120
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka