Dålig mage

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ankans
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 671
A

ankans

Min shetts med njurproblem har blivit dålig i magen. Avföringen är inte helt lös, men det rinner vätska efter så han är kladdig på rumpa och bakben. Några tips om vad jag kan ge honom? Ska ha vet ut om en vecka för att göra diabetes test bla.

Sv: Dålig mage

Kanske kan prova att ge lite kli, vet ju inte direkt om det hjälper pga njurproblemet men det är bra för magen.

Min häst hade nåt liknande flera vintrar i rad. Bajset var helt normalt, men när han fes kom det brunt vatten och likaså efter bajset. Det rann längs bakbenen och blev istappar i svans och hovskägg.
Veterinären gav honom nåt med bra tarmbakterier i (microbix kan det ha hetat) men dethjälpte inte. Vi provade även mde fil med acidophilus i, ingen skillnad. Vet. sa att vissa hästar kunde få så, ingen speciell anledning.
Han hade så här i 3 vårvintrar, 2-3 månader åt gången för att bara sluta helt plötsligt.
De senast två åren har han inte haft det, men jag kan inte se något samband...Han har stått i olika stall, på torv, spån och halm, och dethar varit likadant oavsett det...

Kli har jag hemma så det ska jag prova idag :), även foderjäst faktiskt. Vet inte om det är höet men det är jobbigt att tvätta honom varje dag..

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: Bison
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och... 2
Svar
31
· Visningar
2 309
Senast: AbCdE
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
607
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka