Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
minihopp skrev:Det kanske är så att det är den bristen som hästarna får också. Brist på ungdom.
De hästar jag mött som blivit stickelhåriga har alla varit 10+.
malumbub skrev:Om man kollar på hur en hästs tarmar går runt i kroppen upptäcker man att de finns även uppe vid manken.
Ja, vita hår kan bero på täcken, eller sadel eller annan utrustning som sitter fel, men även tarmarna. samma sak på undersidan, eller där tarmarna finns ö h t
malumbub skrev:Från tarmarna går det en massa nervtrådar till ryggraden. De vita håren skall ha med dessa nervtrådar att göra.
Kul att mina inlägg roar.
joneya skrev:Kan hästar bli stickelhåriga av någon näringsbrist? Har hört att det kan hända (via en amerikansk sida som hade "räddat" ett stickelhårigt varmblod och förklarade stickelhåren med undernäring). Är det någon annan som vet något om detta?
Tacksam för svar
M.v.h. från Joneya
domino skrev:Hej!
Har funderat över denna tråden ett tag och för att stilla min egen nyfikenhet har jag frågat två olika veterinärer när de vart ut till oss. Och båda säger att de vita håren inte beror på någon brist utan att de blir stickelhåriga beror snarare på att de har anlag för stickelhårighet!