Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Jag undrar lite varför man så sällan ser svar om belastningsfång. eller alltså frågar ngn "vad är fång" så tycker jag aldrig att svaren...
Svar
4
· Visningar
1 950
Senast: Rikkan
·
Hästvård Jag måste ha eran / din hjälp .Jag håller på att bli tokig på dom i stallet .Vi är rörande oense om vad ,när ,hur vi ska avmaska ...
Svar
8
· Visningar
1 463
Senast: Nafayette
·
T
Hästvård tänkte jag skulle klippa min ena pålle nu i höst vinter.Tror att jag ska jakt klippa honom(tror det heter så)när man klipper halva...
Svar
8
· Visningar
1 849
Senast: Tomaten
·
E
Hästvård Hej!Har ett 11årigt islandssto som fått ehrlicia,(proverna pekade på det).Har fått behandling och var hyfsat pigg i ca 5dar.Nu verkar...
2
Svar
22
· Visningar
2 157
Senast: aker
·
A
Hästvård Är det någon här som varit med om att hästen blivit överansträngd? reaktioner på detta? Jag har ett treårigt russ som inte känns riktigt...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Annapanna
·
I
Hästvård :confused: Min shettisvalack är helt desperat! Han beter sig som en hingst! Fjordingsstoet är brunstig nu, dom förra ägarna märkte inte...
Svar
6
· Visningar
1 315
Senast: strumpan
·
C
Hästvård Jag är lite nyfiken på hur nogranna era hovslagare är när de skor era hästar? Hur lång tid brukar det ta att sko en häst fram+bak? Har...
Svar
16
· Visningar
1 847
Senast: Lazio
·
Hästvård Köpte min häst i början av juni iår efter att ha haft honom på foder i 4 månader. Funderade på om det inte var dax att vaccinera...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: Lazio
·
D
Hästvård Kan ta det från början...nu förra våren köpte jag en arabvallack,min stora kärlek här på jorden,mitt allt,efter en/två "här bor jag nu...
2
Svar
28
· Visningar
2 455
Hästvård Någon som har erfarenhet av att ha haft en unghäst (3-år) som under tillväxten fått för långa bakknäsenor ? Hade min kiropraktor(mkt mkt...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Min valack verkar ha en otrolig klåda i svansen. Övre delen av svansroten är skrubbad så att allt tagel är borta men den är inte sårig...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Boj
·
K
Hästvård :confused: Om det värkligen är så att svarta hovar är bätte än ljusa?
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Lavinia
·
Hästvård Finns det fler än jag som blir BOMBARDERAD av dessa fullständigt onödiga flygfän när ni är ute i skogen o rider? Jag har en hel farm...
Svar
17
· Visningar
1 485
Senast: Magnum
·
Hästvård Brukar ni låta hagarna vila för att minska ett eventuellt parasitangrepp ? Behandlar ni den vilande hagen på något sätt eller låter ni...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: emindy
·
P
Hästvård För- och nackdelar med att vaccinera häst som endast äter hö mot boutulism? Vad tycker ni?
2
Svar
30
· Visningar
3 552
·
Hästvård tyckte pållen va det idag, nån som har någon idé varför?
Svar
1
· Visningar
895
·
Hästvård Mitt 2,5- åriga arabsto har i drygt två veckors tid varit lite hostig. Hon har hostat upp lite slemklumpar & hade i början även lite...
Svar
3
· Visningar
858
·
Hästvård Stona har i år avmaskats 10 april och 5 juni med Noromectin och ston och föl 14 augusti med Fyrantel, på lördag ska de Fyrantelavmaskas...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Apoteket verkade lite förvirrade! Hur gör ni med fluägg på benen och avmaskning?
Svar
13
· Visningar
3 183
Senast: FairLady
·
Hästvård Jag läste någonstans på Bukefalos att en häst som plötsligt börjar bli stickelhårig har brist på något. Stämmer det och vad är det dom i...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: RebeckaKihlberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka