Sv: Ehrlicia

Min hade 1:640. Min vet. gav dock penicillin beh. direkt, inga problem. Fast hon hann även med röntgen och tuppkam........kanske inte hade behövts då det ju var hältor pga erhlichia infektion. Vad märkligt att titern var oförändrad på ulricas häst, då har den ju inte alls svarat på behandlingen. Eller har den fått en ny infektion ? Vad sa vet. om det då ?
Mvh Aker

Senast ändrad av en moderator:

Hej Aker!

Både min vet. och jag har kommit fram till att han skall få somna in då den sista behandlingen inte verkade hjälpa. Han är stel och stapplig ( har alltid varit som en gummisnodd) och har sina konstiga huvudkast. Min vet. sa rent ut att: - Det här kan ju vara precis vad som! Nervskada, hjärnskada, psykisk skada, kan vara precis vad som.
Han sa att om jag ville börja undersöka så var Helsingborg det enda stället men han sa att de troligen inte kommer hitta något. Jag tycker inte det känns rätt att härja ner med hästen hela vägen dit (40 mil) när han har problem med balans och stelhet redan hemma i boxen. Skickade in livskadeanmälan idag så jag får väll se vad mitt försäkringsbolag tycker jag skall göra. Fast det är ju inte direkt någon rolig resa jag har framför mig....

Fy vad tråkigt....detta har jag varit rädd för med min häst men peppar peppar just nu känns han ok.... :banana:

Aker

Liknande trådar

Hundhälsa Hailee blir 11år i höst... Jag sa i vintras att jag inte kommer utsätta henne för en vinter till. Hon har lite pålagringar i haserna och...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Kilauea
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 908
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka