Stark urinlukt...

Sv: Stark urinlukt...

Snälla! Kan ni inte fatta när jag säger att det HJÄLPER inte???
Jag ska prova Stalosan... och fortsätta sopa ur, som jag gör varje gång jag mockar...
Att be andra göra lika "kliniskt" rent känns ju kanske inte riktigt snällt... Är nöjd med att de får ut piss och skit och sen sopar bort kisset de ser...

Förövrigt gör jag som du beskriver..... utan att strö stalosan eller kalk... men ska testa..

Ville bara upprepa det någon annan sa, använd TORV!
Supermjukt och skönt i boxen, och håller lukten borta. Tycker du det ser tråkigt ut, lägg lite halm över.
Testa att ha bädd, lägg först Stalosan på golvet, sedan ett tjockt lager torv som får sätta sig ett par dagar, sedan kan du ha halm på om du vill. Ta bara ut skiten, och lägg eventuellt på mer torv efter ett tag. Då slipper du ju gräva upp kisset, och därmed frigöra en massa ammoniaklukt varje dag!
Har funkat kanon för mig.

/Josefine

Du måste ju va nogrannare fattar du väl!! :devil:
Ta tandborsten och putsa golvet..ju..
Så gör jag, varje dag!! I 23 boxar :eek:

KAn du inte låta märra stå kvar utanför?? :idea:

Lisa var bara inne när du kom på besök.. :angel:

AM

Senast ändrad:

Aha! Har precis varit och köpt en liten ögonfrans borste? kan den vara lämplig tro??

Vaddå inne när jag kom på besök? Tyckte mest hon var "borta i någon hage" som hade en så-där-invecklad-vägbeskrivning-så-jag-inte-ens-med-flygvapnets hjälp skulle funnit ut vart hon fanns :p

Eller så får du helt enkelt stå och lurpassa på stoet när hon kommer in. Mina ska alltid kissa snarast efter insläpp tex. Du kan ju ta en spann och försöka sikta rätt så slipper du några liter urin i boxen i alla fall...

Stalosan är dessutom bra mot klövröta (förmodligen även hovröta) och mastiter!

Humelibumlan skrev:
Snälla! Kan ni inte fatta när jag säger att det HJÄLPER inte???
Jag ska prova Stalosan... och fortsätta sopa ur, som jag gör varje gång jag mockar...
Att be andra göra lika "kliniskt" rent känns ju kanske inte riktigt snällt... Är nöjd med att de får ut piss och skit och sen sopar bort kisset de ser...

Förövrigt gör jag som du beskriver..... utan att strö stalosan eller kalk... men ska testa..
sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa, din lata unge,fattar du ingenting, du måste sopa noggrannare ;) ;)

Ja, svansen måste ju finnas där för en anledning! Jag brukar själv knyta fast saker i den... Eller så kan man testa jätteblöjor för människor. Fast då vet jag inte om det funkar att knyta fast dem i svansen iofs.

prince77 skrev:
sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa,sopa, din lata unge,fattar du ingenting, du måste sopa noggrannare ;) ;)

Va f*n... det är ju jobbit att sopa! :eek:
Har nu istället införskaffat mig en syrgas mask... Vips är lukten väck! :idea: :p

Kom på att det är inte hästen som luktar..det är ju du!!! :idea:
När duschade du sist igentligen?????????? :D ;)

AM

Är det inte så att hästen måste pinka in nytt revir varje gång för att du tar bort revirmarkeringen=kisset??

Har ett annat litet tips som funkade på min gamla valack! En matsked äppelcider vinäger i fodret om dagen... Det neutraliserar på nåt sätt.... Lycka till! :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka