så var det dags igen *frågor*

Sv: så var det dags igen *frågor*

Ja så har vi varit iväg Lillgumsan och jag.
Det gick jättebra! Hon har visserligen fortfarande en liten mekanisk hälta kvar, denna kanske blir kvar för alltid men som vet. sa så länge man inte vet om det så tänker man inte på det. Hur som haver, jag har ju inte bråttom men fick order om att mjukt rida igång henne, först skritt och efter 3-4 veckor med lätta inslag av trav.
Marthas ordination går alltså hem, fast med mig som uppsutten! :banana:
Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun och kanske knyta fast mig på hästen för hon är pigg som attan och mer i luften än på backen!

:) Åh vad skönt att höra en positiv händelse :)

Men var rädd om dig!!! Du får inte ramla av och göra dig illa.. å hör sen :p

Grattis ..höll på glömma det :o

Va skönt att höra!!!! :banana:

Då är det bara att vänta på att få se dig i startlistorna om ett tag framöver ;)

Men du. Håll i dig fram till att pållen blivit cool :cool: igen!

japp! väntar på min nya sadeögjord så jag kan börja använda den "nya" sadeln

Tja, jag skall väl ta det rätt lugnt men har jag tur så går det att börja hoppa lite lätt efter jul. Fram till dess skall jag hålla tungan rätt i mun i fråga om balans och tålamod... :)

Nu skall jag avsluta denna pepptråd med att säga tack för ALLA svar! Det är MKT givande att få delge sina tankar och undringar och få sådan eminent hjälp som på detta forum.
Jag har idag skrittat Carmenzita uppsuttet för första gången på 5 veckor. Hovslagaren var här och skodde igår, det som är bra med honom är även att han jobbar på kliniken och är med på operationerna i form av narkosskötare m.m. Han var även med på Carmenzitas operation så han vet ALLT om henne. Det känns jättetryggt. Pratade en hel del igår om träningsupplägg och då han främst är travtränare/kusk men även westernryttare så har han många matnyttiga tips att komma med. Jag litar fullständigt på honom.

Carmenzita var idag lugn på första skritturen-hade förväntat mig månfärder, men det gick som sagt himla bra. "Nya" sadeln underbar - så nu är Cattis lycklig igen! :) :) :)

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: i mars brallade min hbl-märr så till den milda grad i hagen att hon töjde ut de nedre fästena (runt karleden) till den ytliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 620
Senast: Haffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025