Han haltade..

Jag förstår inte riktigt din veterinär :confused:. Lätta pålagringar, han har inte ont och kommer inte att få ont men ändå hinder för försäljning?

När min häst fick diagnosen lindriga spattförändringar lät jag för säkerhets skull ytterligare en veterinär, förutom den på kliniken, bedöma plåtarna. Båda två gjorde samma bedömning så då var jag nöjd.

Oavsett hur du gör så hoppas jag nu att det går bra för din häst och dig.

mandalaki

Precis när han flyttade till ekerö fick han en spark bak, Inget allvarligt och inget han haltade av, Men vet. sa att det i sammband med alla "förändringar" i och med flytt och ny ryttare ( Ändrade hagförhållanden, annorlunda underlag i manegen, ryttare som rider lite annorlunda ect.) Kan mycket väl vara orsaken.. Sen sa han även "Det här får jag inte uttala mig om, som medveterinär med dom på täby, men, Alla kan böja en häst halt :smirk:"
Att han haltade i hagen i förrgår frågade jag även över, och det hade han ingen förklaring till. Möjligvis en väldigt lätt vrickning, och ett väldigt vaksamt, överoroligt öga från mattes sida ;)

Ja, kickie verkade ju possitiv.. Så jag hoppas på det.. Han ska först käka klart sin "slemlösandeKur" nu, sen startas igång och efter det böjas igenom en gång till. Sen, om allt går som tänkt och planerat flyttar han till ekerö (om tre mån kanske.. Om vi har tur! )
Dock blir det ju prissänkning.. Lite trist med tanke på att jag tänkt köpa ny häst för pengarna.. Men, Som pappa alltid säger "Nått hål kan vi nog plocka ur" ;)

Man kan ju inte kräva samma pris för en häst med spattförändringar, som för en som är helt ren. Enligt vet. är det även svårt att "bli av med" en häst med förändringar, men, jag är ju ny på ämmnet hästförsäljning så jag vet inte :p
Det viktigaste är i alla fall att min häst mår bra, och att jag vet att han kommer att få det bra, även då han inte längre är i min ägo.. Priset jag får för honom är inte det viktigaste!
Tack :bow:

Har hästen spatt förändringar eller "ofarliga" avlagringar eller spattförändringar. Jag blir inte riktigt klok på diagnosen :confused:

Jag vet inte hur det diagnostiseras. Vet. sa ofarliga, avstannade avlagringar..
Inte så insatt själv, själva diagnosen får vi om tre veckor.. Återbesök då efter att han startas upp..

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 554
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 651
Senast: TeamVM
·
Hundhälsa Ingen bra rubrik, men kom inte på nåt.. Ska dra min "historia". Min hund, en 6 åring blandrastik, var med mig den 11 maj och red en...
Svar
3
· Visningar
1 499
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv