Hovoljandet, Hur gör du?

Precis som flera andra har skrivit så blöter jag hovarna först och har sedan på olja som stänger in fukten. Jag använder någon form av "ätbar" olja, vilken det blir beror helt enkelt på vad jag råkar ha hemma för tillfället :)

Vid tillfällen hon ska vara extra fin använder jag istället hovlack, minns ej vad märket heter men det är min hovslagare som rekommenderat det. Det blir ännu blankare än olja, kladdar inte och går lätt att spola bort med vatten.

Självfallet är det ju inte så roligt å stå där med fyra hinkar el vattenslang när det är varmt och torrt ute och ändå dunstar av, och jag tror ju ingen häst el människa orkar stå med ett fotbad i flera timmar! :p

Nu förstår jag inte frågan riktigt...*blondin* stoora bokstäver! :D

Liknande trådar

Hästvård Jag har kommit över en stor bytta "Farrier dressing" från NAF. Tycker produkten är bra, men det går ju knappt att använda för det är så...
Svar
6
· Visningar
800
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 934
Senast: Derivata
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 621
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar