Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård AARGH! Nu har jag missat pållens vaccinering med mer än en vecka!!!! Jag blir GAALEN! Jag som inte ens blivit färdig med...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Welsh
·
P
Hästvård Hur ofta och när skall första verkning av föl ske, enligt vad ni lärt er?
Svar
6
· Visningar
1 131
M
Hästvård När min häst står stilla så avlastar han ett ben betydligt mer än det andra (bak) och har gjort så i minst ett år. Jag märker ingen...
Svar
6
· Visningar
3 238
Senast: Boj
·
Hästvård Varför har man dem? Sitter de bättre än skor med endast en kappa? Vet att de är bra för hästar som har problem med "överrullningen"...
Svar
16
· Visningar
1 792
Senast: Vimsan
·
T
Hästvård Vet ju det finns några hovslagare här. Min unghäst har problem med bakknäna. Yttrar sig i att hon inte kan galoppera utan att slå om i...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: Tasja
·
B
Hästvård Fyraårig hingst skall kastreras. Gör man det "hemma" eller på klinik? (Jag var nämligen i Frankrike i min ungdom där dom slängde ner en...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: mycket_irriterad
·
E
Hästvård Hej! Hur gör du för att förhindra, minska eller få bort gallor? Har hört lite olika, värma eller kyla?
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Berecca
·
A
Hästvård Jag har en häst som nu fått sin andra kotledsinflammation. Han är 14 år, hade sin första hos sin förra ägare för ca 4 år sedan som de...
Svar
18
· Visningar
5 259
Senast: ecssory
·
P
Hästvård 5-åring, allround, inte mycket tävlad, pris 85000:-. Skulle ni "exportröntga" eller ej? :confused:
2
Svar
22
· Visningar
1 861
Senast: ako
·
Hästvård Ligger det här rätt nu? Min häst har svällt i vänster bak kota. Han har varit svullen där förut också för inte så länge sen. Det är...
Svar
4
· Visningar
1 334
Senast: Mirre
·
W
Hästvård Om hästen i fråga har vitt sönderfall i sidstrålfårorna? :confused: Han har långa hovar nu och måste verkas, kan det vara en orsak...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: ameo
·
Hästvård Kan man kalka med foderkalk? Den "riktiga" kalken var slut så jag köpte foderkalk i stället.
Svar
7
· Visningar
2 788
Senast: taccotad
·
Hästvård bett & allergi? Jag tog in min gamla häst nu på eftermiddagen för att bada honom och upptäckte otäcka saker. Igår kväll hade han ett...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: majola
·
B
Hästvård Jag skulle vilja veta lite mer om vad det kostar, de olika alternativen, ta hem en tandhygienist, åka till Mantorp eller Torbjörn? mm mm...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Robin1
·
R
Hästvård Är det något preparat som man inte bör ge ett 2- månaders föl? :confused:
2
Svar
35
· Visningar
2 971
Senast: Rikkan
·
U
Hästvård Hej! För ett par år sedan köpte jag ett myggmedel, tror det hette Scudo nånting. Det fanns både i spraygflaska och som rollon. Det var...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Ulliz_o_hundarna
·
P
Hästvård Min lilla shettis har lång fin man ,men tageln sitter löst.Fast man borstar jätteförsiktigt så lossnar det.Undviker så mycket som...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: Balderum
·
Hästvård Jag kan ingenting om homeopati, men om någon kan förklara vad som menas med "hekla lava i D12" så skulle jag bli mycket tacksam. :bow:
Svar
10
· Visningar
2 470
Senast: majola
·
Hästvård Pga det extremt dåliga vädret som varit råder det stor höbrist där jag bor. Äger sto med föl vid sidan. Stoet är vaccinerat mot botulism...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Ninjaninis
·
Hästvård Upptäckte igår att min häst har en liten kal fläck under manen. På exakt samma ställe som förra året, men då hade hon det under våren, i...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: zilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka