Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tex...Varför finns det så mycket mera eksem övht NU??? det var ju mera ovanligt förr
Tja det verkar ju avlas mer på eksemhästar nu än förr
Skämt å sido, eksem borde ju komma inifrån och då borde det vara något i mag och tarmsystemet som dagens hästar reagerar emot.
Min allergi häst som bara är dålig på vintern när det är kallt är har jag fått reda på allergisk mot kruskräppa (ogrässort) Han har av det fått inflammation i nässlemhinnan och när jag läste i min systers homeopatbok under kruskräppa (rumex) så står där som symptom :en utomordentlig känslighet för kyla/kall luft.
Inga veterinär (inte jag heller) kunde förstå varför han blev dålig på vintern och bra på sommaren men nu vet jag
Skall bli intressant att se i början av oktober när den kalla höstluften kommer hur han kommer att bli.
(på tal om något helt annat än eksem)
Och innan PL och andra skriar högt så tog dom ett blodprov på Helsingborg och fick fram att han var överkänslig mot kruskräppa och då är det kruskräppa i homeopat form som jag först och främst kommer ge honom innan sprutorna får ta vid.
Det gäller alla raser.Gäller detta alla raser eller är det islandshästar?
Därför att förr så stod hästarna på stall i maj och september som är de svåra eksem-månaderna.Varför finns det så mycket mera eksem övht NU??? det var ju mera ovanligt förr
Jag är inte säker på att det räcker för att bli laglig.Puuuhh, den varmblodiga travaren fanns inte med....
Det finns de som resonerat så inom Islandshästaveln, och så har eksemhästarna dykt upp i nästa led i stället.fast det är inte ärftligt på henne, med facit på hand...5 avkommor och ingen eksem..