Nytt föl idag behöver råd

det funkade inte,mitt sto tog det väldigt bra men la öronen bakåt,så ägaren till fölet ville inte riskera det.
det förstår jag mycket väl,hade inte vågat det jag heller.
fölet var ju så litet.

Det var verkligen synd!

Hopplöst med sånt för man vet aldrig hur det går oavsett om man ger sig i ett tidigt stadie eller fortsätter länge. :crazy:

Hoppas i alla fall att det löser sig med fölisen.

Jag skulle tro att de flesta ston lägger öronen bakåt i början. Hur länge prövade ni? Hotade hon fölungen?

Ska din bekant behålla fölet och föda upp det för hand istället, eller väljer hon att ta bort det?

hon markera lite men inget farligt tyckte jag.

men när man precis mist stoet som man tyckt så mycket om,då vill man inte utsätta fölet för ngt. det e ju riskabelt.

hon nappar upp fölet.hon e på jakt efter amma.

Synd att det inte fungerade. :(
Men nu har vi ju provat iallafall...

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 314
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 639
Senast: Squie
·
C
Hästhantering Hej! Det är såhär att jag har ett 4årigt sto (egen uppfödning). Ska försöka förkorta historien något. Hon har gått i lösdrift större...
Svar
13
· Visningar
1 586
Senast: sandrafors
·
Avel Jag behöver råd och hjälp från erfarna uppfödare/ni som varit i samma situation. Mitt sto är sjukt och fölungen är 7 veckor ung, jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 822
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp