Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur gör ni som har fri tillgång, ger ni i separat krubba, blötlagd/torr pellets eller lusernhack?
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Nu ska min 22 åriga ponny börja få lucern i pelletsformat. Hon har svårt att äta, eftersom att hon har en björntand och kan äta helst...
Svar
15
· Visningar
1 784
Senast: Thorana
·
Foder & Strö Håller på att fundera lite, men är lite trött i skallen och behöver bolla lite tankar :) Ska byta stall snart och min spontana tanke...
Svar
3
· Visningar
977
Foder & Strö Har några funderingar som har fastnat i mitt huvud som ni kanske kan reda ut åt mig :) Min "hosthäst" får sitt hö blött och det enda...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: Mystofflan
·
Foder & Strö Vad tycker ni om det? Bra eller dåligt?
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 614
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Hej! Jag arbetar som översättare och håller just nu på med några små böcker om hästar. En av dem handlar om skötsel och då en del om...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sabina
·
L
Foder & Strö Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med olika synpunkter på vilket foder man borde välja till sina hästar. Jag har en 22-årig fjording...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Kan man ta hö som är från två olika skördar och sedan blanda detta till ett prov som man skickar in för analys. Kan man då få ett...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Bugaboo
·
S
Foder & Strö Om man vill göra en korrekt foderstat till sin häst och läser innehållsföteckningar på fodersäckar etc och ska räkna vitaminer och...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö Hej! Efter att ha läst och lyssnat på andra inser jag att jag ger min (lilla) C-ponny på snart 7 år väldigt mycket mat om man jämför...
2
Svar
33
· Visningar
3 599
Senast: ako
·
Foder & Strö Jag skulle vilja höra era erfarenheter av dessa foder då jag är nyfiken på dom! :laugh: PAVO har jag fått mycket information om men...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
15 296
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Ni som har fånghästar eller andra känsliga maghästar (kolik osv) har ni hästarna i skogshage på vintern? är det samma risk med fruset...
Svar
4
· Visningar
1 304
Foder & Strö Varför ger ni det? Vet att det tar upp näringen bättre men är det inte onödigt för tänderna? Berätta era åsikter?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 963
Foder & Strö Tänkte höra om det är någon mer här på buke som har varit med om detta tidigare. Fick hem en leverans av hösilage, storbal, först...
Svar
5
· Visningar
2 588
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Har två nät för helbal hemma som jag vill använda i lösdriften. Måste på något sätt "sträcka" nätet så det inte säckar ihop när de...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: em-pirre
·
Foder & Strö Varför har man aska i foder? Är det bra eller dåligt med ett högt värde? Vilka effekter har det? osv Hoppas inte att jag skämmer ut mig...
Svar
4
· Visningar
6 364
Senast: Angel
·
Foder & Strö Följande värden fick jag på hösilageanalysen: TS: 59,6 % smrp häst: 35 g/kg foder energi häst: 5,6 MJ/kg foder Ca: 4,2 g/kg TS P...
Svar
2
· Visningar
4 208
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö Ja vilka konkurrenter till Krafft finns det? Hippo Havens Mustang Pavo Dodson Horell Lympos Iform Dynavena Kvarnby Kan ni fylla på...
Svar
11
· Visningar
2 494
Senast: Natasja
·
E
Foder & Strö Hej, Jag undrar lite hur ni gör med foder till föl. Hur mycket och vad anser ni att ett föl på ca 6 mån på lösdrift ska ha? En...
Svar
17
· Visningar
2 673
Senast: linnsan
·
F
Foder & Strö Jag ger 4dl soja per dag till min häst som väger 610kg. (Det är som gula sönderhackade pellets, köpt på Granngården) Jag ger det för att...
Svar
18
· Visningar
5 948
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII