Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med om att det inte alltid behövs tillskott, men för den sakens skull måste man ointe utgå från att alla har dålig koll. Vet rekommenderat, du vet ingenting om vets kunskaper. Och du erkänner ju själv att du inte vet, ex e vitamin, så ta själv reda på fakta innan du sågar allt och alla.
Nej, jag vet inte varför man ger det eftersom hästarna väldigt sällan har en brist och vitamin e är fettlösligt och överskottet lagras då i kroppen...
Vitamin b kissar hästen ut tar inte upp det i fodret och hästarnas mikroorganismer i tarmen producerar det själv , därför har hästar ingen brist på vitaminet, finns alltid undantag men ska vara en häst med väldig störd tarmflora då?? Så hästen blir inte piggare av B-vitamin eller får bättre hårrem, prestation osv vad man nu säger om vitaminet.
konstigt... har en fjording som blir enormt mycket piggare utav b-vitaminer, men eftersom hon bara kissar ut det så är det väl bara som jag inbillar mig, samt hela foderindustrin, fins nog inget fabrikat som inte tillverkar b-vitamintillskott... men de har nog gaddat ihop sig och tjänar pengar på kissandes hästar med inbillade ägare som inte alls märker om det gör nån skillnad på hästen eller ej...