Vimital Harmoni

Sv: Vimital Harmoni

Är hästen kollad av veterinären och det inte är något fel på den, så kan jag rekomendera Condrogen, jag köper mitt hos veterinären.
Det är ett av få tillskott som faktiskt fungerar på min ponny. Snordyrt dock.

det är b-vitamin i fodret som jag har pratat om hela tiden. -också det som är vanligast att man ger.
Vet man säkert att hästen har en brist så ska man ge det i blodet, ja. men tycker också att man ska kolla upp varför hästen har bristen då det är mikroorgansimerna i grovtarmen som producerar vitaminet

Varje vår så injicerar vi B-vitamin på en häst, vi ger även oralt vilket definitivt hjälper denna häst vid fällning. Utan detta så blir han otroligt öm i huden och inte ridbar på några veckor, med B-vitamin så blir han mindre påverkad. Nej han har inga störningar i tarmen heller när det sker.

Jag skulle faktiskt ge Hyalonsyra om det vore min häst, och ja det funkar. MEN du får se upp med vilken typ du köper, och dessvärre är det bättre att räkna bort den billigare varianten från början då den sällan är av typ som hästen tar upp korrekt. Vi har en gamling hemma med utslitna bakben, den domen kom när han var 19 år och han fyller 26 nu. Han har inte haft några som helst problem med sina ben sedan vi började ge Orthohyl, det är inte billigt men värt var eviga krona.

KL

Angående ursprungsfrågan har jag nu testat detta preparatet gratis i 2 veckor eftersom min häst har bekymmer med sin mage. Hon får konstant 1 pkt bakjäst om dagen och nu ville detta företaget testa om denna produkten kunde funka på min häst.

Än så länge har bakjäst bättre resultat, men jag ska använda upp burken för att se efter ordentligt. Dessutom är bakjäst billigare.

Äntligen. Har läst lite här och var på Internet att det är bakjäst som gäller, men har aldrig sett ngn dosering :) Det blir tydligen bra resultat, annars hade du ju ej fortsatt. Är det så med din häst att om du slutar, så blir hon kass i magen igen? Har jag förstått rätt att det är 1 pkt färsk jäst/dag och ej torrjäst i påse?

Ja det kan räcka med ½ paket om dagen, men jag brukar starta med 1 paket om dagen som fördelas 2 ggr per dag.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 795
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix